Amikor belépsz a Minecraft világába, egy sokkal nagyobb világ nyílik meg előtted, mint maga a Föld.


Szabó P. Dóra (18éves) - 8 hónapja

2009-ben kipattant Markus „Notch” Alexej Persson, svéd fejlesztő fejéből egy ötlet, hogy egyedül létrehoz egy játékot. Ezután összeállt pár ismerősével és megalapították a Mojang nevű céget, szóval a későbbiekben már a cég fejlesztése alatt állt a projekt. Mily meglepő, a játék forradalmi erejéről a Microsoft is tudomást szerzett, így 2014-ben felvásárolta a Minecraftot.

A 2012-ben bevezetett Anvil adatbázisrendszer átdolgozta az adatok feldolgozásának és feltöltésének módját, így a játék sokkal nagyobb és gyorsabb lett, mint korábban. Egy játékos számítása szerint a Minecraft világa nyolcszor nagyobb, mint a Föld felszíne, ami kritikus változást jelentett, mert így sokkal több játékos „jutott a fedélzetre”.

Az adatbázis és a mechanika korszerűsítésével, valamint a high-end PC-k gazdag társaival a Minecraft legnagyobb innovációja elindult. A felhasználók megkezdték a módosítások létrehozását, és megosztották őket más játékosokkal.

„A Minecraft azért vált népszerűvé, mert olyan embereknek van szabva, akik különböző hardvereket használnak. A játék egyszerűsége azt jelenti, hogy akár amatőrök is játszhatnak egy olcsó konzolon, de a jobb gépekkel rendelkező játékosok olyan tevékenységekbe kerülhetnek, mint a bonyolult modok tervezése és a saját szervereik tárolása.” – mondta Goers, aki a Speed Stacks Inc. technológiai koordinátorként dolgozik. „A számítógép testreszabása ezen a szinten nagyon szórakoztató, és különösen hasznos a játékhoz”.

Oké-oké, de ebből még mindig nem tudtuk meg, hogy miről is szól a játék. Lássuk csak:

Ez egy sandbox stílusú játék, amiben, magyarul megmondva, azt csinálsz, amit akarsz.

Mi a lényege? Öt játékmódból áll, amit ki fogok fejteni, hogy kicsit érthetőbb legyen. De először tisztázzunk néhány dolgot: egy kvázi végtelen világot mutat be nekünk a játék, amely 60 000 000X60 000 000 blokkból áll. Ez irdatlan nagy, de ezt már említettem (lásd: első mondat). Ezekkel a kockákkal a gamer kapcsolatba léphet: ha épp úgy akarja, akkor lerakhatja őket, vagy épp lebonthatja, esetleg kombinálhatja is.

Két módon lehet játszani: Egyjátékos, ill. szervereken, azaz Többjátékos módban.

Játékmódok:

Túlélő/Survival mód

Kódja: 0

Szerintem a mód neve mindent elárul: a játékosoknak különböző kihívásokkal kell szembenéznie (éhség, életpontok stb.) Építhetsz bármit, csak a fantáziád szab határt; ha állatokat ölsz, ételt kapsz cserébe. Nappal teremnek az állatok, éjszaka pedig a szörnyek. Persze ha nem szeretnénk, hogy szörnyek lepjenek el minket, akkor csak nyomjunk ESC-et és a nehézséget állítsuk át Peacefulra (békés).

Parancsa: /gamemode 0 ( /gamemode s ; /gamemode survival)

Hardcore mód

Kódja: nincs

Nagy részben hasonlít a túlélő módhoz, csak egyszer halhatunk meg, azután pedig le kell törölni a világot. Ez 1.9 verziótól már máshogy van. Halál után átmehetünk megfigyelőmódba. De térjünk vissza a hardcore-ra: meggátolja a csalásokat, a bónuszládát és a nehézségváltást (bár ezeket ki lehet cselezni).

Kreatív mód

Kódja: 1

Minden a kreativitásról szól. Nincs életerő vagy éhségcsík. A szörnyek ugyan megjelennek a sötétségben – ha be vannak kapcsolva -, de békésen viselkednek. A játékos nem sérül semmilyen körülmények között.

Parancsa: /gamemode 1 ( /gamemode c ; /gamemode creative)

Kaland/Adventure mód

Kódja: 2

Ez az 1.3.2-es frissítés egy új játékmódja. Az Adventure lényege, hogy egy kaland világ importálható a játékba. Szinte ugyanaz, mint a túlélő, leszámítva azt, hogy nem tudsz építkezni illetve rombolni.

Parancsa: /gamemode 2 ( /gamemode a ; /gamemode adventure)

Néző/Spectator mód

Kódja: 3

Ebben a módban lehetőséget kapunk a blokkokon és entitásokon való áthaladásra, láthatjuk a láthatatlan játékosokat, valamint belebújhatunk a mobokba, entitásokba. Szóval mindent láthatsz, de nem irányítatsz semmit.

Parancsa: /gamemode 3 (ez 1.8-ba került be) ( /gamemode spectator)

 

 

 

Forrás:

cikk

2017 Kidsnews | All rights reserved