Hekkelt tanulás- 10 egyszerű trükk a memóriád fejlesztésére


kidsnews (124éves) - 1 éve

Tippek, hogyan tanulj gyorsabban, legyen a tudásod mélyebb, és tölts a tanulással kevesebb időt.

1.

Csökkentsd a stresszes és a depresszív hatásokat az életedben! A stressz és a depresszió hatással van agyad tevékenységére, főként az információ visszaidézésére, és rövid távú memóriavesztéssel jár. Néha a kisebb letargikus állapotokon már olyan apró dolgok is segítenek, mint a finom ételek evése vagy a világos fehér fény körülöttünk.

2.

Rázd, mozgasd a lábad! A statikus, mozgás nélküli állapotok vérnyomás csökkenéssel és koncentrációs képességvesztéssel járnak. Amikor hosszan ülsz, rázd meg a lábad, hajlítgasd vagy enyhén rugdosd meg egyikkel a másikat, egy-két percenként. Ez segít a vérnyomásod karbantartásában. A vérnyomásod normál szintje pedig segít a koncentrációban és a visszaidézési képességedben.

3.

Az étel és a gondolat! Egyél reggelit. Sok ember szökteti a reggelit, pedig a kreativitásunk gyakran reggel a legoptimálisabb, és fontos az agysejtjeinket is energiával ellátni. Plusz egy ok még, hogy a fehérjehiány fejfájást is okozhat. Ne feledkezz meg a tízórairól, egyél legalább egy gyümölcsöt, és utána ebédidőben könnyű ebédet. A nehéz ebéd hajlamos álmosítani.

4.

Ginkgo biloba gyógynövény készítmények. A ginkgo biloba nagyszerű természetes kiegészítője és serkentője az agyműködésnek, amit évszázadok óta használnak Kínában az agy energiaellátó hatása miatt.

5.

Aludj, aludj és aludj annyit, amennyit kell! A REM alvási szakasz nem csak segít kipihenni és helyreállítani az agyműködést, de segít a magas szintű problémamegoldó készségben is. A Kaliforniai Egyetem kutatásai igazolták, hogy a pihenés és az álom megfelelő mennyisége segít a kreatív gondolkodásban és a problémamegoldásban.

6.

Ügyelj rá, hogy mindig tarts szünetet! Érdemes óránként 10-15 perc szünetet tartani a tanulásban, hogy enyhítsük a mozgáshiány és a mentális, láthatatlan stressz hatásait, segítve ezzel az agyunk pihenését és ezzel növelve saját memóriánkat. Tégy egy rövid sétát környéketeken, ez segít felszabadítani a gondolataid.

7.

Néha nem elég 10-15 perces szünet! Na, ilyenkor érdemes befejezni a tanulást és valami egészen mást csinálni, olyat, ami maximálisan eltereli a figyelmed. El is felejted, hogy mit tudsz és mit nem.

8.

Háromféle tanulási út van. Vizuális (a látott, megnézett dolgokat jegyzed meg könnyen), kinesztetikus (valamilyen mozgásra való asszociálással jegyzel meg dolgokat, vagy mozgással kapcsolatos infókat tanulsz meg nagyon könnyen), auditív (akinek a hallott dolgok maradnak meg a legjobban). Ha az egyik módszer nem működik, hagyd abba, és válts egy másikra.

9.

Teljesen merülj el magadban! Fókuszálj arra, amit tanulsz, ne nézz Tv-t közben. Ne aggódj magadban más dolgokért. A szorongás meggátolja, hogy elmélyüljön a tudásod az olvasott információkban vagy az agyadon átvillant ötletekben.

10.

Ülj sötétben! Ha a meditáció nem is te vagy, ez akkor is egy másik útja, hogy koncentráljon az elméd. Kapcsold le a lámpákat és engedd el magad a sötétben. Ez szó szerint és képletesen is blokkolja a tőled idegen dolgokat. Ez a módszer főként kinesztetikus tanulás esetében hatásos, pl: zene tanulása.

Forrás:

oedb.org

 

2017 Kidsnews | All rights reserved