Mit tegyünk, ha mi magunk vagyunk toxikusak?


Szöllösi Kristóf (23éves) - 4 hete

Az előző cikkben azt beszéltük ki, hogyan lehet védekezni az ellen, ha minket vagy az egyik csapattársunkat betalál egy toxikus játékos, most viszont itt az ideje, hogy megnézzük az érme másik oldalát is. Vajon akkor mi a teendő, ha mi magunk kezdünk vállalhatatlanul viselkedni?

Ne legyünk álszentek, valószínűleg aki játszott már online játékkal, és nem egy buddhista szerzetes, az valószínűleg legalább egyszer igen csúnyán kiakadt valamelyik csapattársára. Akár azért, mert csak rossz napja volt, akár azért, mert egy fontos mérkőzést bukott az adott illető szerencsétlenkedése miatt. Ilyen helyzetekben pedig könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy mi magunk lettünk toxikus játékosok. De vajon ezt hogyan lehet megelőzni?

Talán a legfontosabb az, hogy egy percig se felejtsük el, hogy végső soron egy játékkal játszunk. Kikapni persze így se kellemes, és nyilván senki sem szeret veszíteni, de végső soron ez benne van a pakliban. Ha belenézünk egy profi streamjébe, azt fogjuk látni, hogy bizony még az adott játék legjobbjai sem nyernek meg minden mérkőzést. A legjobb, amit ilyenkor tehetünk az, ha tanulunk a dologból, és legközelebb próbáljuk nem elkövetni ugyanazokat a hibákat.

Arról nem is beszélve, hogy ha nagyon izgulsz, és mindenáron nyerni akarsz, akkor az bizony a teljesítményedre is kihathat, és nem épp pozitív irányba. A jelenséget angolul tiltingnek nevezik, és megfigyelték már az online játékok világán kívül például pókerben is. A lényege, hogy ha mindenáron győzni akarunk, akkor nagyobb eséllyel veszítjük el a meccset, hiszen a nagy izgalomban nem tudjuk megoldani azokat a helyzeteket és szituációkat, melyeket nyugodt állapotban gond nélkül lehoznánk.

A tilting miatt könnyen hatalmas vereség-sorozatokat hozhatunk össze, melyek aztán végképp nem jók senkinek. Mi lerontjuk a rangunkat, ráadásul végtelenül idegesek és frusztráltak is leszünk a folyamatos kikapás miatt, és csapattársaink játékát is jó eséllyel elrontjuk toxikus viselkedésünkkel. Épp ezért ha azon kapod magad, hogy nagyon nem megy a játék, és már csak idegeskedni tudsz a meccseken, egy pillanatig se félj abbahagyni arra a napra a rangsorolt játékot. Hidd el, jobban fogsz teljesíteni, ha másnap tiszta fejjel ülsz vissza a gép elé.

A második tanács szorosan kapcsolódik az elsőhöz, miszerint ne azt nézzük, hogy a csapattársaink mit csinálnak rosszul, hanem csak a saját játékunkra figyeljünk, azt próbáljuk minél inkább feljavítani. Elvégre az összes meccsünkön egyetlen játékos van, akikkel folyton egy csapatba kerülünk majd, ezek pedig mi magunk vagyunk. Így bármennyire is nehéz, ne kenjük másokra a vereséget, akkor se, ha úgy érezzük, az adott meccs tényleg az egyik csapattársunkon ment el, inkább nézzünk magunkba, és gondolkozzunk azon, mi mit csinálhattunk volna jobban. Hibátlanul még a legjobbak se tudnak játszani, ezért valószínűleg találni fogunk valamit, amiben fejlődhetünk.

Szintén sokat segíthet, ha nem erősen kompetitív játékokkal próbáljuk kiengedni a fáradt gőzt. Ha úgy érzed, hogy nagyon eleged van már a világból, akkor a legutolsó dolog, amire szükséged van, az egy stresszes és kiélezett rangsorolt meccs. Inkább játsszál valami mással, vagy ami még jobb, állj fel egy kicsit a gép elől, menj el futni, vegyél le egy izgalmas könyvet a polcról, vagy próbáld valahogy máshogy lekötni magadat.

De bárhogy is teszel, ne feledd, az ilyen meccsek egy része már fejben eldől. Épp ezért mindig törekedj a pozitív, segítő légkör kialakítására, tartsd be a netikett írott és íratlan szabályait, és úgy kommunikálj másokkal, ahogy fordított esetben akarnád, hogy veled kommunikáljanak. Egy-egy GL HF a meccs elején és egy GG a végén csodákat tehet, de tényleg.  Ha pedig úgy érzed, az adott napon már végképp nem megy a játék, egy pillanatig se félj a meccs után kijelentkezni, és valami mást csinálni. Ne feledd, ez az egész nem ér annyit, hogy a saját és mások szórakozását tönkretedd miatta.

Forrás:

kép: 1, 2, 3, 4,

2017 Kidsnews | All rights reserved