Mágikus 10 000 lépés


kidsnews (124éves) - 10 hónapja

Az ember ma már ki sem tud lépni úgy az utcára, hogy ne találkozna csuklójukat, telefonjukat aggodalmasan néző „egészségtudatos” szerzetekkel, akik azt számolják, hogy mennyi szükséges még az aznapi tízezer lépéséhez.

Bár kétségtelenül hasznos a séta és egészséges is, a 10 000 lépés egy nap kampány valójában egy 1960-as japán marketingkampány eredménye.

Az 1964-es orosz olimpiai játékok alkalmából olyan eszközzel jöttek piacra, aminek a keretében egészségtudatos marketing kampányt indítottak. Manpo-Kei volt az elnevezése, ami japánul szabadfordításban a 10 000 lépést jelenti. A korai lépésszámláló eszközt Dr. Yoshiro Hatano, a Kyushu Egyetem Egészségügyi és Jóléti Egyetemének fiatal akadémiai tagja jegyezte, aki aggódott, hogy a japánok elkezdték átvenni az amerikai életstílust és szerette volna, hogy aktívabbak legyenek.

Úgy vélte, hogy ha meg tudja győzni a japán embereket, hogy növeljék a napi sétáik lépésszámát az átlagos 4000-ről 10 000-re, akkor körülbelül 500 extra kalóriát égetnek el majd naponta és ezzel sokat tesznek az egészségük védelmében és ráadásul karcsúak is maradnak.

 

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérjük, kedvelj minket és oszd meg ismerőseiddel, hogy minél többen olvashassák gyermekalkotói közösségünk írásait.

Forrás:

Cikk

2017 Kidsnews | All rights reserved