RIP Facebook like


kidsnews (124éves) - 8 hónapja

2018 év eleje már biztosan bevonul a közösségi média történelmébe, hogy miért döntött a Mark Zuckerberg vezette stáb a változások mellett, azt csak találgatni lehet. Sokan szépen becsomagolt, további profitigényt sejtenek a változások hátterében és van, aki az egész világon egyre jobban fojtó politikai nyomás szeleinek kifogásáról beszélnek. De vegyük szépen sorba.

Azzal remélem senkinek nem mondunk újat, hogy a FB folyamatosan figyeli mi éppen mit-mennyi ideig olvasunk, min akad meg a szemünk, milyen témákát lájkolunk és egyáltalán mi az, ami bármilyen reakciót vált ki belőlünk. Mark Zuckerberg szerint felismerték, hogy fontos felelősségük van, és éppen ezért tenni kívánnak a lájkvadászat és az álhírek ellen. Éppen ezért a változtatások ezekre a területekre fokuszál, míg az ismerőseink posztjait előrébb fogja sorolni a hírfolyam.

Az első és lefontosabb változás, hogy a csali lájkolásra felszólító tartalmakat (nyomj pirosat, ha szerinted is cuki a pet, és zöldet, ha nem csíped) megtanították felismerni a rendszernek, és ezeket háttérbe fogja sorolni a folyam. Ezek ugyanis szembemennek az új prioritásokkal, ami az autentikusság és a minőségi hírek.

Az külön érdekessége, hogy nem csak felismerik majd ezt a jövőben, de kis türelmi idő után szépen háttérbe is fogják szorítani azokat az oldalakat, akik rendszeresen ilyen tartalmakkal próbálkoznak.

Zuckerberg elképzelései szerint a változások után ismét olyan lesz a Facebook, mint fénykorában, nagyobb teret biztosítanak a felhasználó ismerősi köréhez kapcsolódó posztok, fotók, és persze (az élő) videók is. Itt az egyetlen probléma kizárólag az ismerősi kör lehet. De hál istenek a Facebook nem hagyott minket magunkra és már szállította is megoldást. Ugyanis a privát a felhasználók kaptak egy némítás (Snooze) lehetőséget, amivel 30 napra sikeresen csendesre állíthatod az éppen valami katartikus élményt megélő barátaidat. Szóval, ha barátnőd éppen szerelmes és naponta 25 képet posztol az új szerelem minden mozdulatáról, „ugye milyen cuki?” költői kérdéssel. Ne habozz, használd ezt a gombot és reménykedj, hogy egy hónap elteltével a hormonok visszaállnak a normál szintjükre.

A Facebook szándékai szerinti változás, az aktivitás szempontjából jól pörgő bejegyzéseket szeretne kiemelni. A cél, a felhasználókra nézve releváns tartalom megjelenítése, közelítve ahhoz az elképzeléshez, hogy az FB használó ne csak végig görgessen az idővonalon, hanem párbeszédekbe, vitákba bonyolódjon ismerőseivel, vagy épp másokkal.

Zuckerberg bejelentésében azt is jelezte, hogy az új hírfolyamban érzékelhetően kevesebb bejegyzés jelenik majd meg a vállalati és márkaoldalaktól, vállalva azt, hogy ez a döntés a FB érdekeire is negatív hatással lehet.

2017 Kidsnews | All rights reserved