Trunk Tamás, @dablty


kidsnews (124éves) - 11 hónapja

A rap zenei irányzat az NBA kosár mítosz  és a Sneaker gyártók találkozásból születtet az 1980-as évek elején és kialakult a sneaker kultúra. Ezt az irányzatot nem kisebb nevek, mint Micheal Jordan fémjelzik, akinek napjainkra már külön életre kelt a nevével jegyezett márka. A magyarországi sneakerhead kultúra egyik meghatározó fiatal tehetségével járjuk körbe a szenvedélyét. Trunk Tamás, @dablty amellett, hogy fanatikus sneaker és fashion rajongó, sneakerhead, remek program számára campelni, Youtube csatornáján sneakerekről és divatról beszél, sikeres korosztályos  magyar válogatott síző, emellett Ausztriában tanul és van ideje a „Z „ generáció szokásairól mesélni  felnőtteknek, akik rendszeresen meghívják marketing témájú  és ifjúsággal foglalkozó konferenciákra.

kidsnews: Hogyan alakult így az életed?

Trunk Tamás: Valójában a márkák világa mindig is vonzott, ismerni szerettem felfedezni a mögöttük lévő szakmai   tartalmat, lenyűgöztek a sneakerek, a brandek mögött lévő történetek, így egyre többet és többet kezdtem velük foglalkozni. Aztán elkezdtem írni róluk egy blogon, majd lehetőséget kaptam, hogy a hobbimról, egyben a generációmról  tartsak előadást a Media Hungary konferencián először. Most már a  Dablty YouTube csatornán több mint 5000-en követnek,  szóval az egyik lépés már magában hordozta a következőt. Megszületett az első könyvem és most már még több helyre hívnak előadónak.  Állandó téma, hogy az új nemzedék, „Z” generáció mennyire zárt és nehezen értelmezhető a minket megelőző generációk számára. Pedig ezt az egész kultuszt és a márkák üzleti modelljeinek változását a felnőttek hozták létre és töltik meg mai napig tartalommal. Ez egy hatalmas üzlet, amit mi fiatalok szívesen figyelünk és veszünk benne részt. Érdekel ennek a világnak a működése. Mindamellett mi fiatalok sok értéket hordozunk, bár Z generáció néven egy kalap alatt kezelnek bennünket, mind különbözőek vagyunk, bár nagyon szeretünk közösségben gondolkodni.

Ha már a generációs gap-nél tartunk te mennyire gondolod valósnak a problémát?

Hát azt gondolom, hogy gap mindig is volt és lesz is, a világ fejlődik és természetes, hogy mi elsajátítjuk a világ eddigi tudását és többet szeretnénk utána. Fejlődni akarunk, hiszen ami eddig létre jött a számunkra az alap.  A közösségi média szerintem nem több, mint egy újabb lehetőség arra, hogy tartsuk a kapcsolatot a körülöttünk élőkkel. Olvastam olyan kutatást, amit két hasonló nagyságú városban folytattattak, csak a közösségi média használatának mennyiségében volt eltérés, és ott például azt igazolták, hogy értelmes használat mellett, sokkal erősebben fűzte össze az embereket.

Szerintem rengeteg dolgot lehet megtanulni, ha ebben tényleg részt veszel. Az egyik az az, hogy a sneaker kereskedés  a stockx-en sokban hasonlóan működik a tőzsdékhez, így ennek a folyamatos nyomon követésével elkezded átlátni a árfolyamokat, lesznek tippjeid a brandek ármozgásra. Egyszóval beletanulsz a bróker létbe, ha tényleg mögé nézel, közgazdasági folyamatokat követhetsz. Érdekes figyelni, hogy amíg a sneakereket igyekeznek a gyártók egyre magasabbra pozícionálni, addig a világ nagy divatmárkái éppen ennek ellenkezőjén dolgoznak és streetwear márkákkal össze dolgozva próbáljak közelebb vinni az átlagemberhez a luxus márkákat.

Manapság rengeteg támadás  éri a gazdaság szereplőit és így a divatcégeket is – akár a környezetvédelem, akár a magas profitigényeik miatt – a harmadik világban való termelés kapcsán . Mit gondolsz erről?

Azt hiszem ez egy nagyon fontos kérdés, napjainkban kiemelt fontosságú főleg nekünk felnövekvő nemzedéknek, hogy az általunk kedvelt márkák, termékek forgalmazói ne csak a termékre, hanem a cég hitelességére is odafigyeljenek. Ez elengedhetetlen! Jó példák vannak erre a sneaker gyártok között, ilyen az óceáni hulladákból gyártott csukák, amik a hordást követően lebomlanak majd.  Szerintem a jövőben sokkal több ilyen kezdeményezés lesz, az intelligens jövő tudatos és ebben hiteles cégeknek, márkáknak lesz csak jövője hosszútávon, akik képesek megújulni. Érdekes módon a limitált darabszámú luxustermékek gyártói is a környezetvédelemmel érvelnek, hiszen a fast fashion óriások hihetetlen mennyiségű túltermelésben vannak. De a környezetvédelmen túl fontosnak tartom, hogy a teljes társadalom pozitív fejlődésére is figyeljenek a márkák. Legyen ez a fiatalok bevonása folyamatokba, edukáció, stb. Ne csak a drága termékek felvevő piaca legyünk.

 

Úgy tudom szeretnél a divat világába is egy kicsit belepillantani?

Igen, hiszen a sneakerek és a fashion világa teljesen összeolvadt már, a csatornámon is van már fashion témájú videó. Én gyakorlatilag a német Youtube-on nővök fel, ott már elképesztő népszerűsége van a férfi divatnak, hiszen a streetwear és a luxus divat is sok helyen találkozik. A “fashion” YouTube – fiúknál különösen – egy valódi “szakma”,  és fiúk, férfiak beszélnek divattrendekről. Ez nagyon tetszik, és azt gondolom ebben még rejlenek lehetőségek a magyar fashion Youtube-on.  Ha már YouTube: szeretném megköszönni mindenkinek, aki nézi a videóimat és követ, nagyon sok új barátot is szereztem így.

A beszélgetésük alatt már kiderült, hogy csak amit a divat, marketing  és a sneakerhead kapcsán vállalsz is rengeteg munka és még a síről nem is beszéltünk. Hogyan egyezteted össze ezt a sok elfoglaltságot a sulival?

Hát szerencsém van, mert a síelés miatt én nem itthon, hanem Ausztriában járok suliba, és ott egyébként is hangsúlyos a gazdasági tevékenységek oktatása, így egyrészt sokat tanulok arról ,hogyan építsem úgymond a saját vállalkozásomat, másrészt a hobbim közben is megismerem a világot. Igyekszem, hogy minden beleférjen és eddig ez nem okozott problémát, vagy konfliktust a sulival. Hétvégén, ha éppen nem tél van és edzés meg verseny időszak, akkor hétköznapokon Ausztriában vagyok. Ilyenkor van időm készülni tanulni, ötleteket kidolgozni és hétvégén vagyok itthon a családommal.

Trunk Tamással készült interjúnk a magyar korosztályos sí válogatottságról és sportolói életéről hamarosan folytatódik, figyeld a weboldalt a továbbiakért…

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérjük, kedveld és oszd meg ismerőseiddel, hogy minél többen olvashassák gyermekalkotói közösségünk írásait.

 

 

 

2017 Kidsnews | All rights reserved