Csodák Palotája


Miss Úszósapka (14éves) - 4 hónapja

A nemrég új helyen nyílt budapesti Csopa neve nem hazudik. Valóban egy palotába zárt csodavilág várja a kíváncsi felfedezőket!

Mindenekelőtt szóbeli kitüntetésben részesítem a kedves kasszásokat, akik mindamellett, hogy a megszokottnál is jobbfejek, és segítőkészek remekül ragasztanak karszalagot. Amihez pedig tudomány kell, rengeteg olyan strand meg koripálya van országszerte, ahol egy karszalagot nem tudnak rendesen úgy ráragasztani a látogatóra, hogy az rajta is maradjon, de ne zöldüljön be a kézfeje tíz perc után a vérhiánytól. Természetesen nem ez a legfőbb előnye, ezzel csak hangsúlyozni szeretném, hogy minden ilyen apróságra elegendő gondot fordítanak.

 

Első utam során szinte azonnal egy küldetésbe ütköztem – igaz, nem az ajánlott útvonal szerint haladtam :). Az alsó szint első csodájában, az űrállomáson egy elromlott űrhajóval találkozunk, ami megmentésre vár, sok izgalmas feladat elvégzésével. A fluxuskondenzátort áramhoz kell juttatni, az elromlott konzol segítségével pedig üzenetet küldünk a Földre. A hangkódok megfejtése memóriagyakorlatok elé állít, teszteli az egyensúlyodat, a megosztott figyelmedet és a reflexeidet is egyaránt, csöppet sem unalmas módon. Ahogy a karszalagod segítségével beregisztráltál a rendszerbe, egy felhasználónévvel kezdheted a küldetést. Az előttem haladó kínai családot eszméletlen röhögés fogta el, amint egy feladat után kijelezte az egyik állomás a nevemet. Meg is próbálták kiejteni az „úszósapka” szót, amin meg én nevettem el magamat akaratlanul, úgyhogy az utolsó feladatra alig tudtam rendesen koncentrálni 😀

A küldetéses terem egyik oldalán két mérleg foglal helyet egy-egy hozzákötött monitorral. Az egyik megmutatja, mekkorát ugranál a Naprendszer bolygóin, a másik pedig tudatja veled, hogy a többi bolygón egy fűnyíró, egy macska, egy mosógép, vagy esetleg egy megtermett fagylalt súlyát nyomnád. Oké, kilóban is kiírja…

A másik végén a mágnesességgel lehet játszani, és egy tükörlabirintusban tudod megijeszteni magadat magaddal. A labirintus mellett egy légágyú várja a kedves látogatókat, hogy halálra rémisszék a hirtelenül felhangzó, mély hangjával a gyanútlanul Budapest makettjét nézegetőket.

A Tudósok Csarnokában nem meglepő módon tudósok megtermett bábjai sorakoznak, mellettük pedig találmányaikkal ismerkedhetsz meg. Elhelyeztek még benne egy fakírágyat is, amire alig mertem ráfeküdni, mert nem akartam elhinni, hogy nem fog fájni. Aztán persze nem fájt (mondjuk, ha fájt is volna, egészen nyugodtan sikíthattam volna, nem volt sehova kiírva, hogy nem szabad, direkt megnéztem).

Az állomások mellett magyarul és angolul is fel van tüntetve a feladat és az ésszerűen megfogalmazott, gyerekként is érthető magyarázata. A melléjük rendelt tárgyak, találmányok úgy mutatják be a fizika törvényeit, hogy azt egy gyermeknek sem esik nehezére megérteni, és végigvezetni.

A Tudósok Csarnoka egy groteszk műanyag lényre nyílik, ami körül az érzékszerveinket tesztelhetjük és tanulmányozhatjuk őket, működésük hogyanját és miértjét.

Amikor visszaértünk a kiindulópontra, lecsüggedtünk, hogy máris itt a mese vége, de szerencsére felfedeztük az emeletre vezető lépcsőt. Nem mondom, hogy nem döbbentem le teljesen, miközben felléptem az utolsó lépcsőfokra. Először egy homorú műanyagot szúrtam ki magamnak, amiben elméletileg kezet tudsz fogni saját magaddal, de a magammal való pirospacsizás izgalmasabbnak tűnt. Kifejezetten érdekes folyamat volt odáig eljutnom, hogy sikerült annyira nem figyelnem, hogy győzött az egyik kezem a másik ellen. Ezt mondjuk nem annak köszönhetjük, mert természetfeletti képességeim lennének, hanem annak, hogy megakadtam a furcsa csocsóasztalokon, amik mellettem álltak addig használatlanul.

Nyolcszemélyes, kör alakú, csak kapusos mini és hasonló furcsa kombinációi ezeknek. Aztán továbbsiklott a tekintetem egy focibiliárdra, és pár tucatnyi logikai játékkal telepakolt asztalra. Mielőtt ezeket kipróbáltuk volna, leültünk a logikai térben elhelyezett digitális asztalok egyikéhez. Rengeteg vicces funkciót kínál az asztal, többek között tudsz rajta memoryzni, gombfocizni, képeslapot szerkeszteni, kvízeket kitölteni, amőbázni, malmozni, pöttyöket nyomkodni és lóugrásos játékkal bíbelődni. Itt pompásan elszórakoztunk, főleg a kvízekkel, amikből megtudtuk, a heliocentrikus naprendszer elméletét Kopernikusz jegyezte fel először, hogy a Csopa 1996-ban nyílt, hogy egy anya 280 napig terhes, és hogy a fény lassabban terjed a vízben, mint a levegőben.

Az optikai csalódások termében ultraibolya folyosón barangolhatsz, és vigyoroghatsz a fogócskázó kisgyerekeken, akik néha sikítva beleütköznek a lábadba, összezavarhatod egy életre a szemedet a csíkos-szobával, ha leveszed a cipődet, egy tükörszobába is beléphetsz, de csak ha nagyon bátor vagy, mert mivel a földön és a plafonon is tükör van, olyan hatást kelt, mintha leesnél a semmibe.

Van egy úgynevezett Newton terem, amiben a fizikus élethű mása ül egy almafa alatt, körülötte pedig a találmányai működését próbálhatod és értheted meg.

A 9D moziba is bementünk. El is gondolkodtunk rajta, hogy mitől 9D a 9D, és elkezdtük összegyűjteni a különböző dimenziókat. Van ugye az 1D, ami a pont, a 2D, aminek két kiterjedése van, a 3D, ami szélesség, hosszúság és magasság. És innentől jön a hang, a mozgás, az érzékelés, és a szaglás. A maradék kettőről pedig azt feltételezzük, hogy a sikítás és a szívroham lehet. De persze nem biztos. Vagy ha mégis, akkor mi 11D-s vetítésen voltunk, mert hogy sikítás, meg szívroham is volt, az biztos :DDD

 

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérjük, kedvelj minket és oszd meg ismerőseiddel, hogy minél többen olvashassák gyermekalkotói közösségünk írásait

2017 Kidsnews | All rights reserved