„Az vagy, amit megeszel”, de ez valójában így van?


D.Barbara (17éves) - 9 hónapja

Gyakran mondják: „Az vagy, amit megeszel”, de ez valójában így van? Táplálkozási szokásainkon múlna a testünk állapota? Az egészségtelen életmódot folytatóknak rossz hírrel kell szolgálnunk, ugyanis igen. Mivel a szerveink folyamatosan megújulnak és a szervezetünk az új sejteket az elfogyasztott táplálékból állítja elő.

Nagyon fontos az egészséges életmód és ezen belül is a változatos, tápanyagokban gazdag ételek fogyasztása. Rengeteg betegség (daganatos megbetegedések, cukorbetegség stb.) kialakulása előzhető meg a megfelelő étrend kialakításával.


Ha eddig nem igazán voltál az egészséges ételek híve, mert ízetlennek és unalmasnak tartottad őket, akkor sincs ok a búslakodásra, ugyanis sosem késő életmódot váltani. Valójában az egészséges ételek sem feltétlenül ehetetlenek, hanem jól elkészítve nagyon íncsiklandóak.

Íme néhány jó tanács az egészséges étrend kialakításához:

1.

Étrendünk legyen mindig változatos, különböző ételek elfogyasztására törekedj, így növelve annak az esélyét, hogy szervezetünk megkapja a számára szükséges tápanyagot a megfelelő mennyiségben.

2.

Kerüljük a zsíros, túl sós vagy fűszeres ételek fogyasztását!

3.

Csak óvatosan a cukorral is, ugyanis nagy mennyiségű fogyasztása rendkívül káros a szervezetünk számára! Használjunk helyette inkább mézet, természetes vagy mesterséges édesítőszereket.

4.

Ne feledkezzünk meg a tejtermékekről, zöldségekről és gyümölcsökről, együnk minden nap! Ha unjuk már a nyers zöldségekből készült salátákat, készítsük el kedvenc zöldségeinket párolva.

5.

Kerüljük el a vörös húsokat (marha, sertés), helyette inkább fogyasszunk fehér húst (hal, szárnyas)! A halak panír nélkül, olívaolajon gyors hevítéssel elkészítve nagyon fenségesek.

6.

Fontos a rendszeresség! Napi 4-5 étkezés javasolt, lehetőleg ugyanabban az időpontban, nyugodtan elfogyasztva. Nem javasolt túl nagy adagok porciózása sem.

7.

A folyadékpótlást sem szabad elhanyagolni! Napi 1,5-2 liter folyadék fogyasztása ajánlott, amely pontos mennyisége függ az életmódunktól és testi adottságainktól. Lehetőleg kerüljük a túlzott mennyiségű alkohol fogyasztását, szörpök helyett pedig gyümölcslevet igyunk.

8.

Mindezek mellett pedig elengedhetetlen eleme az egészséges életmódnak a rendszeres testmozgás, illetve a különböző káros szokások (dohányzás, drogfogyasztás stb.) elhagyása!

 

Sok sikert az új, egészséges életmódhoz! Ne add fel, meg tudod csinálni!

 

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérjük, kedvelj minket és oszd meg ismerőseiddel, hogy minél többen olvashassák gyermekalkotói közösségünk írásait.

2017 Kidsnews | All rights reserved