Valódi hulladékvadászat a neten, vagy csillámpor a szemünkbe?


kidsnews (124éves) - 2 hónapja

Ne értsetek félre, maximálisan örülök neki, hogy az internetes mamutok elkezdtek gondolkodni a saját szerepvállalásunkon és ennek hatásain a világra. Tök jó, hogy megértették: kiemelkedő szerepük van az információ áramlásban. Még ha erős is, hogy a világ összes bűnűért őket tesszük felelőssé, akkor is el kell ismerni, hogy tagadhatatlanul szerepük van a világ változásaiban. Persze azért, hogy mi sokkal inkább szeretjük a bulváros, sekélyes bugyutaságokat, mint a valós tartalmakat, nem kellene őket hibáztatni. Pont ezek az okok miatt számomra egyáltalán nem volt meggyőző az idei év első nagybejelentése, miszerint a FB mostantól fogva előnybe részesíti a barátokat és párbeszédeket. Nem látom, hogy az ismerősök hülyeségeinek előrébb sorolása mennyire fogja megakadályozni az álhírek terjedést. Véleményem szerint pontosan a valódi tartalmakat nyújtó, igényes platformokat kellene előtérbe helyezni, mert őket mindig is kötni fogják olyan apróságok, mint a valóság és a tények.

De ugorjunk a Google házatájára és a mostani változáshoz, ugyanis a döntés szerint a népszerű keresőrendszer február 15. után blokkolja az alacsonyminőségű reklámokat, ami mindenképpen pozitív hatású és örömteli, ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy nem-e arról van szó, hogy Google és a Facebook által elindított változtatási hullám és harc a neten minden elborító reklám és egyéb szemét ellen, nemcsak egy jól fésült pályamódosítás a fiatalok irányába?

Sőt, ha nagyon gonosz akarok lenni talán még azt is megkérdezném, hogy nem lehetséges, hogy ezúttal – a hírpiac után – a reklámpiac leosztása zajlik a két gigász között?!

Hiszen a netet rutinosan használó új generációk már eleve használnak hirdetés blokkolókat, így a Googlenek nem feltétlenül van ráhatása, hogy milyen hirdetést engedjen át és mit nem. Míg ha önkorlátozásokat vezet be és önmérsékletet tanúsítanak, abba a helyzetbe kerülhetnek, hogy megállíthatják a piacon egyre nagyobb szeletet hasító hirdetésblokkolók további térnyerését, és ezzel helyzetbe hozhatja a saját Eyeo Acceptable Ads programjának is a tagjait, amik a Chrome platformján most is természetesen immunitást fognak majd élvezni. Vagyis az ezen a felületen a hirdetők biztosak lehetnek benne, hogy hirdetésük megjelenik majd falainkon, oldalainkon.

Felmerül tehát a cég saját hirdetésblokkolójának koncepciója kapcsán, hogy bár látszólag mindenki nyerni fog vele, mégsem a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, hanem sokkal inkább a saját hosszútávú érdekeiket.

Persze nem tüntetik el teljes egészében a reklámokat, csak a kifejezetten felhasználói élményre káros hirdetéseket akarják fülön csípni, ezzel javítva komfortérzetünket a neten.  Érdekes eredmény, hogy míg a marketing szakma prominens vezetői esküsznek rá, hogy a számunkra fiatalok számára a legizgalmasabb és egyúttal legnagyobb hatással bíró reklámok a videók és néhány másodperces animált hirdetések. Addig a Coalition for Better Ads által kiadott irányelvek alapján készült reprezentatív felmérések után készült szűrő pont ezeket tette feketelistára. Vagyis az eredmények alapján a leginkább zavaró reklámok az automatikusan elinduló, hangos videók, animált hirdetések, majd következnek a villogó és felugró hirdetések. Pont azok, amiket a hirdetésblokkolókat aktívan használó generáció már eddig is parkoló pályára tett.

Ha érdekesnek találtad ezt a cikket, kérjük, kedvelj minket és oszd meg ismerőseiddel, hogy minél többen olvashassák gyermekalkotói közösségünk írásait.

Forrás:

www.hwsw.hu

2017 Kidsnews | All rights reserved