Tévhitek a magányról


Szabó P. Dóra (18éves) - 4 hónapja

Gyakran összekeverjük a magányt az egyedülléttel, miközben a különbség köztük nagyjából akkora, mint a Föld-Uránusz távolság, ezért összeszedtem néhány tévhitet róla. De először is, próbáljuk meg definiálni magát a fogalmat. Tehát: a magányosság az egyedüllét azon állapota, amely szomorúságot vált ki belőlünk. Viszont lehetsz úgy is egyedül, hogy élvezheted ennek minden egyes percét. Ugyanakkor időről időre mind megtapasztaljuk a magány érzését. Talán szomorúsággal, vagy akár szorongással, ami akkor is bekövetkezhet, amikor társaságra vágyunk…

Most, hogy tudjuk mit jelent, nézzük a leggyakoribb tévhiteket:

A magány lényegében az elszigetelésről szól. 

Szükségünk van arra, hogy néha egyedül legyünk. De amikor egyszerűen úgy érezzük, hogy nincs, aki megértene minket, akkor a magány lecsap ránk. Pont úgy lehetünk boldogok akkor, amikor egyedül vagyunk, mint magányosak, amikor emberek vesznek minket körül.

Fertőző

Igen, jól értetted. A statisztikák szerint, ha magányosnak érzed magad és ezt szóvá is teszed, akkor a családod 52%-a fogja pont ezt mondani magáról.

A fizikai fájdalomhoz hasonlóan befolyásolja az agyat

Amikor elhagyatottnak érezzük magunkat, a testünk talán a túlélés fenyegetését érzékeli, és ugyanazok a fájdalomjelek kerülnek fókuszba, mint amikor valódi veszélyhelyzetben vagyunk. Amikor valaki krónikus magányosságban szenved, akkor az úgynevezett stressz hormon, a kortizol szintje minden egyes reggel megemelkedik, viszont az éjszaka folyamán sosem csökken.

 

Távolt tart attól, hogy kialudd magad

A tanulmányok alapján a magányos emberek gyakrabban szenvednek inszomniában (alvászavar). A legkézenfekvőbb magyarázat erre az, hogy kevésbé érzik magukat biztonságban. Ezen kívül a kortizolszint emelkedése is változásokat idéz elő e téren.

Egészségügyi kockázatokkal jár

A magány számos negatív hatással jár mind a fizikai, mind a mentális egészségre, többek között: depresszió és öngyilkosság, szív-és érrendszeri betegségek, stroke, fokozott stressz, memóriavesztés, antiszociális viselkedés, döntésképtelenség, alkoholizmus és a kábítószerrel való visszaélés, Alzheimer-kór.

A jó hír az, hogy leküzdhető, viszont ehhez változtatnod kell. A változás pedig hosszú folyamat, ami boldogabbá, egészségesebbé, pozitívabbá tesz, ha tudatosan cselekszel.

Íme néhány tipp, hogy megakadályozzuk az elfertőződését:

1,

Be kell ismerned, hogy a magány a jele annak, hogy változtatnod kell valamin.

2,

Ismerd az életedre gyakorolt hatásait mind fizikai, mind szellemi téren. Keress, kutass, nézz utána!

3,

Keress olyan közösségi szolgáltatásokat vagy egyéb tevékenységeket, amelyeken szívesen részt vennél. Ezek az alkalmak nagyszerű lehetőséget nyújtanak új emberek megismerésére, barátok szerzésére, a kapcsolatok ápolására.

 

 

 

 

 

2017 Kidsnews | All rights reserved