Fókuszban az úszás.


kidsnews (124éves) - 5 hónapja

Van, aki esküszik az úszásra mint az egyik legegészségesebb sportra és van, aki szerint csak vizes leszel és semmi szépség sincs benne. Nézzünk néhány tényt. Az úszás hazánk egyik sikersportága és gyökerei az 1800-as évekig vezethetőek vissza.  Állóképességi sport, ami nincs sem korosztályhoz, sem edzettségi szinthez kötve, így bátran belekezdhet bárki, aki szeretne, vagy szükségét érzi.

Ami talán az egyik legfontosabb előnye az úszásnak, hogy ízületeink nincsenek kitéve fokozott terhelésnek, ütéseknek illetve rázkódásoknak a sport közben, illetve minden izomcsoportot megmozgat, mivel alsó és felső tesztünket egyaránt használjuk a vízben. Fejleszti testünket és gyorsítja az anyagcserénket. A vérkeringésünket képes pozitívan befolyásolni, amelynek következtében javul a szövetek és sejtek oxigén-ellátása testünkben. Ezért nem csak testünkben idéz elő pozitív hatást, hanem fokozza a szellemi teljesítményüket is.

Számos úszásnem ismert, amelyek között a mell és a gyorsúszás vált legközkedveltebbé, de valójában, ha edzésként úszkálunk érdemes az úszásnemeket variálnunk. Kalóriaégetés szempontjából leghatékonyabb a gyors-, és ha valaki tud, akkor pillangóúszás, ebből a szempontból a hátúszás a legkevésbé hatékony. A mellúszás, ha végig kiemelve tartjuk a fejünket, megterheli a gerincet és a nyakizmokat.

Ha az állóképességed növelése lenne a célod; ússzál sok erőteljes, rövidebb medence hosszt, kis pihenőkkel. Amint belejöttél, növeld a távolságot és csökkentsd a pihenőidőt! Ha a fogyás miatt kezdtél bele a sportolásba érdemes olyan tempót választani, amit tartani tudsz egy órán át.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a youtube-on is.

2017 Kidsnews | All rights reserved