Nyári zöldségnyárs.


kidsnews (124éves) - 4 hónapja

Ha nyár akkor grill, ha pedig grill akkor az hamburger, kolbász vagy hús gondolják sokan. Pedig vannak kitűnő vegán alapanyagok is a kerti sütögetéshez, most ezekre hoztunk nektek egy pár ötletet.

Néhány általános tanács a grillezéshez:

– A grillsütő legyen stabil és biztonságos

– A zöldségeket csak közvetlenül a grillparti előtt szabad felszeletelni, hogy a vitaminok és az ásványi anyagok bennük maradjanak

– Csak akkor kezdjünk hozzá a sütéshez, ha a faszén már nem lángol, csak parázslik és izzik

– A nyársakat, főleg a faszenes grill esetében, a rács szélére tegyük, és a fa- vagy bambusznyársat áztassuk előtte vízbe.

– A zöldségek grillezésénél ügyeljünk arra, hogy a rács ne legyen túl közel a parázshoz!

 

Zöldségek, amik szoba jöhetnek, mint grill-zöldségnyárs.

– Paprika (egyben vagy nagyobb kockákra vágva tudod nyársra tűzni)

– Gomba

– Cukkini (karikázd)

– Padlizsán (karikázd)

– Paradicsom (ha nagyobb akkor maximum félbe vágd)

– Hagyma (kockákra vágd, mint a paprikát)

– Kukorica (karikázd)

– Burgonya

– A hozzávalókat ízlés szerint sózd, fűszerezd és fokhagymás olajjal is megkenheted.

Ha a társaság szereti a gasztronómia határait feszegetni, akkor érdemes a grillezés előtt zöldfűszerekből, borból és olajból készült marinádban pácolni a zöldségeket.

Illik hozzá továbbá a könnyű zöldfűszeres vagy fokhagymás mártás.

A tejfölbe vagy gorögjoghurtba ízlés szerint keverhetsz bazsalikomot, oregánót, petrezselymet, kakukkfüvet vagy rozmaringot. Bízd az orrodra a fűszereket és döntsd el neked melyik tetszene és csak azt keverd bele.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a youtube-on is

 

 

2017 Kidsnews | All rights reserved