Minden mentes tévedések, vagyis egy kis segítség az egészséges diéták terén


Aurora (13éves) - 3 hónapja

Tinédzser korban rengeteg lány van, aki elégedetlen a súlyával, alakjával és ezt a számára nagy problémát különféle diétákkal próbálja megoldani. Viszont sokan nem tudják, hogy nem akkor adhatnak le a súlyfeleslegükből ha tej, liszt, cukor, vagy épp húsmentesen kezdenek el étkezni. A tej mentes termékek nem diétásak, ugyan úgy ahogy a liszt és a hús menetes termékek sem! A laktózt (vagyis tejcukorot) egy másik cukorfajtával semlegesítik, így mégtöbb lesz a tejben a kalória. Ha a tejhez hasonló kevés kalóriatartalmú italt akarsz fogyasztani, igyál inkább vegán (rizs,kókusz,szója,mandula) és kevesebb, mint 2,8%-os zsírtartalmú (1,5% 0,5% 0,1%) tejet. Természetesen minden tejmentes “tejtermékre” vonatkozik ez a tanács.

A liszt, vagyis glutén (búzafehérje) mentes termékeknek sokszor sokkal magasabb a szénhidrát tartalma, mint a gluténos liszteknek. A rizs, zab, kókusz és ezekhez hasonló liszteket kerüld inkább – a kevesebb kalóriafogyasztás érdekében. Próbáld ki a teljes kiőrlésű lisztet, ami sokkal egészségesebb a fehérlisztnél a benne található rostok miatt.

Ha annak reményében nem eszel húst, hogy hátha az elhagyásával vékonyabb és egészségesebb leszel el kell, hogy szomorítsalak mivel a húsban található fehérje szükséges az izmaid építéséhez és fenntartásához. Viszont ha olyan húsokat fogyasztasz, amiben kevés zsír van (csirkemell, pulykamell, rák, tonhal, tőkehal) segíthetsz a diétádon.

A cukor egy nagyon hasznos dolog mivel az agyad cukorral működik, így tulajdonképpen mindened. Minden ételben, amit megeszel a szervezet a cukrot keresi, hogy működtetni tudja az agyadat. Viszont, tényleg ha sokat eszel belőle (és hozzáteszem olyan testalkattal rendelkezel!!!!) elraktározhatja a szervezeted. Ezért semmiképp nem ajánlott teljesen cukormentesen étkezni. De ha nem szeretnél minden édes dolgot cukrosan enni, használj csökkentett kcal (kalória) tartalmú cukrokat mint pl.: xilitet, vagy éppen a teljesen kcal mentes eritritet.

A kis ismertető mellett a kiegyensúlyozott táplálkozást, napi mozgást, elegendő folyadék, zöldség, gyümölcs, szénhidrát és fehérje fogyasztást ajánlom kulcsnak a súlyleadó diétához.

Ha szeretnéd, hogy a kidsnews.hu, a kedvenc weblapod legyen az év ifjúsági honlapja 2018-ban.

Szavazz ránk!

Ha tetszett az írásunk, oszd meg másokkal is, nyomj egy lájkot és kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a youtube-on is. 

 

2017 Kidsnews | All rights reserved