A szerelmeseknek egy örökre szóló romantikus gesztus, a gyártóknak üzlet, a közterület fenntartójának pedig púp a hátán a szerelemlakat.
Az első pillantásra ártalmatlannak tűnő, fémből készült, tenyérnyi zálogok, a világ számos pontján, jellemzően középületeken, kerítéseken, lámpákon és hidakon találhatóak meg, amivel nem is lenne semmi baj, ha a lakatok tömeges megjelenése nem jelente kockázatot magára az építményre és a környezetre.
Párizsban már 2015-ben bejelentették, hogy a városban található összes lakatot eltávolítják miután részben összeomlott a Pont Des Arts gyalogoshíd.
A szerelmi bizonyítékok ugyanis több tonnányi terhükkel nehezednek rá a nem egészen erre tervezett hidakra és akkor még az szóba sem került, hogy mi lesz a hordozófelület környéken jellemzően a vízbe dobált több százezer lakatkulccsal.
A napokban a német állami vasút jelentette be, hogy számításai szerint egy kölni vasúti hídon a szerelemlakatok miatt már 40 tonnányi plusz terhelés keletkezik, amely komoly veszélyt jelent az 1911-ben épült szerkezetre. Mivel a Hohenzollern híd az eredeti funkcióját is el kell, hogy lássa, eltávolítják az örök szerelem fogadalmaként elhelyezett lakatokat.