Hogyan fogyaszthatod el a fenyőfádat?


Szabó P. Dóra (18éves) - 1 hete

Amikor szóba kerül a tél, mi az első dolog ami eszetekbe jut? Hát persze, hogy a fenyőfa és a karácsonyi ünnepek, de ki gondolná, hogy a fenyő szorosan összefügg a C-vitaminnal… Én most elárulok nektek egy titkos dolgot, amit valószínűleg még sohasem hallottatok a mi hűn szeretett karácsonyfánkról (persze most nem a műfenyőkre gondolok).

Mint tudjuk, a C-vitamin segít megvédeni az erek falát, csökkenti a koleszterinszintet és a különböző oxidációs károsodásokat. Na de hogyan kapcsolódik ez a piedesztálra emelt fánkhoz?

Mint már megbizonyosodtunk róla, a fácskánk multifunkcionális. Egy: oxigénnel lát el minket, kettő: a karácsonyunk egyik fénypontja, három: majdnem minden részük fogyasztható – de nem azért, mert az imént említett ünnepkor szaloncukrokkal aggattuk tele – hanem azért, mert tűlevelei tele vannak C-vitaminnal.

Szóval most jöjjön pár dolog, amit biztos, hogy eddig nem tudtál:

  • A fenyőtűket alkalmasnak találták arra, hogy teát készítsenek belőle, mivel vitamintartalma olyan magas, hogy képes gyógyítani a skorbutot. Mi után rájöttek erre, oly annyira hatalmas mérföldkő lett a 16. században, hogy az élet fájának is nevezték a fenyőket.

 

  • A fenyőtűk háromszor, sőt, egyesek ötször több C-vitamin tartalmaznak mint a narancs.

 

  • Tea készítés terén legelterjedtebb a sima fenyő (Pinus strobus), valószínűleg a kellemes íze miatt.

 

  • A fenyőtea kortyolgatása segít ellazulni, nyugtatja és fertőtleníti a légutakat. Köhögéscsillapító.

 

  • Segít leküzdeni a depressziót, az allergiákat és akár az elhízást is.

 

  • A fenyőtea A-vitaminban is gazdag, ami javítja a látást, segíti a haj- és a bőr regenerálódását, illetve elősegíti a vörösvérsejtek termelését.

A tea elkészítése fölöttébb egyszerű. Első lépés: tegyük oda forrni a vizet, mondjuk egy rozsdamentes acéltálban. Aztán adjuk hozzá a tűleveleket, pároljuk 20 percig, és vegyük le a gázról. Végül, de nem utolsó sorban fedjük le, hagyjuk állni nagyjából egy estét.  Miután ez megvolt, szűrjük át és tálalhatjuk is. Tetszés szerint ízesíthetjük akár mézzel, akár alma- vagy narancshéjjal, csipkebogyóval.

Viszont figyeljünk oda arra, hogy a tűleveleket ne forrázzuk le, annak érdekében, hogy megmaradjon a C-vitamin és elkerüljük a keserű ízt.

Ha tetszett az írásunk, oszd meg másokkal is, nyomj egy lájkot és kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a youtube-on is.

 

2017 Kidsnews | All rights reserved