Jön a tavasz, fel a futócipőt!


Safagi (17éves) - 3 hónapja

Valljuk be őszintén: a hideg, borús téli idő elől elbújva, legszívesebben mindannyian a házba bekuckózva szeretjük eltölteni az időnket. Szerencsére érkezik a tavasz, a nap is egyre gyakrabban süt ki, és egyszerűen jó érzés újra úgy kimenni a szabadba, hogy nem fagy be minden szabad testfelületünk. Bár elég sokan vannak, akik a fagyok ellenére is kimerészkednek futni, sokak számára ez egy ismeretlen terep. Így most összegyűjtöttem a legfontosabb információkat nektek, amiket kezdő futóként, vagy újrakezdőként tudnotok kell.

A cipő

Mindenekelőtt ezt a kérdést muszáj tisztáznunk. Nem mindegy, hogy milyen cipőt húzol a futásodhoz! Igenis, szükséges olyan minőségi cipőt keresned, amit nem azért veszel meg, mert jól néz ki, meg nagyon király rajta az a pipa jel, hanem azért, mert kényelmes, és több 100 km-en lesz majd a hű társad. Mindenképpen a kényelem legyen az első szempont, illetve lehetőleg 1 számmal nagyobb cipőt válassz, mert futás közben megdagad a lábunk, és így biztosan nem fogja szana-széjjel törni a lábad.

A felszerelés

Igazából bárhonnan is nézzük, elég egy futócipő és útnak is indulhatsz. Természetesen célszerű a futáshoz megfelelő viseletet hordani. De ez mit is takar? Fontos, hogy amíg még hűvös az idő, tehát 10 fok alatti a hőmérséklet, viseljetek több réteget! Ezt sem szabad túlzásba vinni, mert ha túl rétegesen öltözködsz, és megizzadsz, diszkomfortos érzetet fog okozni. 15 fok felett én már csak futópólót viselek, abban tökéletesen érzem magam. Célszerű jól szellőző darabokat választani.

Legyen célod

Sokak szája, már csak a futás szóra is összehúzódik, pedig nem olyan rossz dolog az! Motivációt kell találnunk, természetesen teljesíthető keretek közt, hogy a kezdeti sikerek még tovább lendítsenek titeket. Kezdő futóként javaslom, hogy tűzz ki egy reális célt magad elé, legyen ez 1 kilométer lefutása 10 perc alatt megállás nélkül, vagy időre sprinteket futni. A lényeg, hogy új, és új kihívásokat keress, amivel ösztönzöd magad, és hidd el ezeknek meglesz az eredménye!

Lépkedj ritmusra

A futás közbeni zenehallgatás kérdése megosztja a futókat. Ha kezdő vagy, javaslom, hogy először a tested jeleire figyelj, ismerd meg mikor fáradnak az izmaid, tanuld meg a helyes légzéstechnikát, és ha már igazán benne vagy ebben, akkor utána pörgős zenékkel tovább pumpálhatsz a lelkesedéseden. Az én TOP 10 futós dalom:

Danzel – Pump It Up

Alan Walker & K-391 ‒ Ignite

Alan Walker – Tired

Vigiland – Be your friend

The Script- Superheroes

The Score – Unstoppable

Ne-Yo – Push back

5 Seconds Of Summer – Youngblood

Zara Larsson – Lush life

Dynoro, Gigi D’Agostino – In My Mind

 

Keress futópartnert!

Mint szinte minden dolog, az edzés is párosan jó. Tehát húzd magaddal, anyát, apát, a legjobb barátnőt, barátot, kutyádat vagy macskádat – bárkit, aki kapható rá. Együtt murisabb is, és látni fogod, hogy húzzátok egymást előre, ösztönzitek egymást a jobb teljesítmény elérésére.

Ez az én 5 tippem a tavaszkezdő futásotokhoz, remélem hasznosnak találjátok őket.

ui.: Még mindig ezt olvasod? Irány ki a szabadba, és mindent bele!

Ha tetszett az írásunk, oszd meg másokkal is, nyomj egy lájkot és kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a youtube-on is.

Forrás:

Free-Photos képe a Pixabay-en

2017 Kidsnews | All rights reserved