A nyári szünetben is fontos az alvás!


kidsnews (124éves) - 3 hónapja

Bár a fesztiválszezonban a kevésbé fontos kategóriában szerepel, nem árt tudni, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás alapvető élettani szükséglet.

Ez így biztos nem elég.

Egy felnőttnek naponta 7-9 óra csukott szemű pihenést javasolnak a szakemberek és akár egyetlen éjszaka kimaradása is észrevehető negatív hatásokkal jár a szervezet számára. 

Az alvás lehetőségének megvonása először ingerlékenységet és szorongást vált ki belőlünk, majd a megfelelő pihenés nélkül hamarosan már kommunikálni, gondolkodni sem tudunk megfelelően.

Ha továbbra is fennmarad ez az állapot, akkor testhőmérsékletünk lecsökken, jönnek az érzékelési zavarok és a hallucinációk, és teljesen elveszítjük a kapcsolatot a külvilággal. Aki pedig rendszeresen keveset alszik azt nem csak a depresszió fenyegeti, de számolnia kell a szívbetegségek, a magas vérnyomás, a sztrók és a cukorbetegség esetleges kialakulásával is.

A kényszerített alvásmegvonást egyébként, mint kínzási módszert nemegyszer használták a történelem során.

Már a rómaiak is bevetették, és a boszorkányüldözések időszakában is szerepelt a vallatók eszköztárában. A pihenni nem hagyott, egy idő után már „ébren álmodó” nőkre, ezzel a módszerrel simán rá lehetett bizonyítani, hogy az ördöggel cimborálnak.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

kép: Manfred Antranias Zimmer/Pixabay

2017 Kidsnews | All rights reserved