Mi fán terem a jetlag?


D.Barbara (18éves) - 3 napja

A jetlag-nek nincs elfogadott magyar elnevezése, leginkább az utazás miatti gyors időzónaváltás miatti „betegségnek” lehetne leírni. A jetlag következtében alakul ki például alvászavar az első pár napban, ha távolabbi helyekre utazunk.

Érdekesség, hogy ha keleti irányba utazunk, akkor a tünetek erőteljesebbek, lassabban múlnak el, mint nyugat felé. De mit tehetünk a jetlag elkerülése, vagy legalábbis a tünetek enyhítése érdekében?

Utazás előtt:

Fontos úgy megválasztani az utazás időpontját, hogy az igazodjon bioritmusunkhoz. Például, ha a repülőn nem tudunk aludni, akkor ne estére foglaljunk jegyet.

Már az utazás előtti napokban próbáld meg a célország időzónájához alakítani az alvásidődet. A szakértők azt ajánlják, hogy mindennap egy órát változtass.

Erősítsd az immunrendszered, tornázz mindennap egy kicsit. Hozd a testedet jó formába az utazás előtt, hogy elkerüld a könnyű megbetegedést.

Utazás alatt:

Amint felszálltál a gépre állítsd át az órádat a célország időzónájának megfelelően, így kezd el a szervezeted hozzászoktatását.

Figyelj oda a hidratáltságra, vigyél magaddal elég vizet az útra. Kerüld a koffein- és alkohol tartalmú italok fogyasztását. Kerüld az egészségtelen ételek fogyasztását, vigyél inkább magaddal egy kis egészséges harapnivalót az útra (pl. aszalt gyümölcsök).

Utazás után:

Menj ki a napfényre és sétálj egy kicsit. Így az agyadnak könnyebb lesz hozzászoknia az új időzónához.

Próbálj meg minél inkább alkalmazkodni a helyiek biológiai órájához. Egyél akkor, amikor ők, aludj akkor amikor ők stb. Az első napokon kerüld el a koffeint és az alkoholt.

Remélem sikerült használható tippeket adnom ahhoz, hogy zombimód nélkül tudd élvezni az utazást!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.

2017 Kidsnews | All rights reserved