2003-ban ezen a napon gördült le Mexikóban az utolsó VW bogár, a világ első sorozatgyártott gépjárműve. Kevesen tudják, hogy még napjainkban is futó veteránok szellemi ösztönzője és támogatója valójában a huszadik század egyik legkegyetlenebb történelmi alakja, Adolf Hitler volt.
Országot átszelő német átlagcsaládokat vizionált és őket olcsó autóval akarta ellátni. Tervét 1934-ben megosztotta Ferdinánd Porschével is, így három évvel később megkezdődött a munka, és létrejött a „Német Volkswagen előkészítésre” elnevezésű társaság.

A munkálatok jól haladtak és az egy évvel később megrendezett Berlini autókiállításra már az elkészült prototípust vitték.
A 25 lóerős tesztautó eredményei még a gyártásában részt vevő munkásokat is meglepték, mivel karbantartást alig igényelt és alig 7 litert fogyasztott 100 kilométer alatt.
Ez a korabeli gazdasági környezetben nagyon jó eredménynek számított. Hitler 1938. májusában aztán ünnepélyesen letette a Volkswagen gyár alapkövét és akkor már épült körülötte lévő 30 000-es város Wolfsburg is. A folyamatos megrendelések biztosították a gyár és város prosperálását is, amit csak az időközben kitört második világháború tudott felülírni.

A világégést követő sokk ellenére a hatvanas évekre a VW Bogár lett a német export slágerterméke, amit azután már több összesen 21 milliós darabszámban gyártottak.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a Twitter-en és most már a YouTube-on is.