A Ryanair alkalmazottai keresve sem találhattak volna sokkolóbb időpontot a sztrájkra, hiszen Európában tombol a nyár és a szabadságok miatt nem csak az iskolák, de még a gyárak is leállnak. Ilyenkor szinte mindenki utazik, illetve utazna, ha nem sztrájkolna az egyébként igen jelentős forgalmat bonyolító ír diszkont-légitársaság.
Az utóbbi időben szó szerint egyfajta gazdasági botrányhősként vált ismerté a cég mivel napi rendszerességgel szerepelt az újságok címlapján. De kezdjük az elején mit is jelent a fapados légitársaság.
A légiközlekedés bő egy évtizeddel ezelőttig csak a kiváltságosok utazási módja volt, egy átlagos polgárnak pedig elérhetetlen voltak a borsos áron kínált repülőjegyek. Aztán ezen a területen is megjelent a verseny és hiába akarták a nemzeti légitársaságok továbbra is luxusként kezelni repülést, a világ mást akart.
1972-ben az Egyesült Államokban alapították az első diszkont légitársaságot mely rövid időn belül forradalmasította a légiközlekedést, olcsó jegyeket és ehhez mérten arányos szolgáltatást hozott a piacra.
Napjainkban néha már arcpirítóan olcsók a jegyek, de ezért az árért ennek megfelelő szolgáltatást is kapunk. Általában az úticél másodlagos, távolabbi repülőterein landolunk, de ha úgy tartja kedvünk csak a jegyet, valamint az illetéket kell kifizetnünk, az egyéb kiegészítő szolgáltatások pedig opcionálisok.
Egyedi igénynek számítanak például az olyan alapszolgáltatások is mint például a bőrönd, kézipoggyász, az elsőbbségi beszállás, a fedélzeti étkezés, de még a preferált ülőhely is.
Ha a fentieket végig gondoljuk nem is csoda, hogy a fapadosok a saját alkalmazottjaik esetében is szó szerint minden fillérre odafigyelnek ezért a bérszínvonal általában alacsonyabb a hagyományos légitársaságokétól. Ez volt az az ok amiért a pénteki sztrájkban a Ryanair pilótái szerettek volna a fizetésekről, illetve a munkakörülmények javításáról egyeztetni munkaadójukkal, azonban a cég azonnal közölte, semmilyen javaslatot nem fogad el amely a költségek növekedésével jár.