1945-ben ezen a napon robbantotta fel a visszavonuló német hadsereg a mai Petőfi híd elődjét, az 1933 és 1937 között épült Horthy Miklós hidat.
A detonációk hatására az acél hídszerkezet a pesti és budai oldalon is a Dunába hajlott, miközben a középső hídnyílás, ahová nem telepítettek robbanóanyagot Buda felé tolódott hosszirányban.
Az anyag visszanyerése és az árvízveszély csökkentése miatt a híd roncsainak kiemelését már 1946 nyarán megkezdték, a kiemelt darabokat pedig a partokon létrehozott műhelyekben raktározták.

A munkálatok során a híd acélszerkezetének a felét újra le kellett gyártani, így csak 1951-ben kezdődhetett meg az összeszerelése. A forgalomnak 1952. novemberében adták át, akkor már Petőfi hídként.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a Twitter-en és most már a YouTube-on is.