1874-ben ezen a napon állították forgalomba az első magyar gyártású, a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyárában készült, 108-as pályaszámú gőzmozdonyt.
A Kőbányai út mellett lévő egykori óriásvállalat még 1872-ben kezdte meg a hazai vasúti járműgyártást. A fent említett, első tehervonati gőzöst pedig 1873-ban állították össze.
A külföldi tervek alapján legyártott járművet még abban az évben bemutatták a bécsi világkiállításon, majd itthon 108-as pályaszámmal kezdte meg szolgálatát.
A dualizmus időszakában a magyar vasúti közlekedés jelentős fejlődésen ment keresztül.

A kormány már 1867-ben felhatalmazást kapott jelentős, vasút- és csatorna-fejlesztésre fordítható államkölcsön felvételére, így 1868-ban felvásárolhatták a korábban csődbe ment a Magyar Északi Vasutat, majd egy évvel később megalakították a Magyar Királyi Államvasutakat, azaz a MÁV jogelődjét. A teljes hazai vonalhálózat és infrastruktúra, államosítás keretein belül, 1876-ban került a frissen alapított cég birtokába.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a Twitter-en és most már a YouTube-on is.