Nem tesz jót a tanulmányoknak a túlzásba vitt netezés


kidsnews (127éves) - 8 hónapja

Egy a napokban megjelent tanulmány szerint azok az egyetemisták, akik túlzásba viszik a digitális technológiák használatát nemcsak magányosabbak, mint a kevésbé függő társaik, de a tanulás terén nyújtott teljesítményük is messze elmarad tőlük.

Az Egyesült Királyságban található Swansea Egyetemen, illetve a Milánói Egyetemen végzett kutatást 285 hallgatóra terjesztették ki a szakemberek, akiket a digitális technológia felhasználása, a tanulási készségeik és motivációjuk, illetve az esetleges szorongásuk vagy magányuk vonatkozásában vizsgáltak.

A meghallgatások során a hallgatók kétharmada mondta azt, hogy maximum 1-3 órát tölt a világhálón, de körülbelül 25 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy ők akár 4 óránál is többet használják az online platformokat.

képünk illusztráció

Kiderült az is, hogy ezalatt az idő alatt leginkább a közösségi hálózatokra, illetve az információkeresésre fókuszáltak a tanulók.

Bár azt gondolnánk, hogy a rengeteg netezés nagyobb tudást és szélesebb látókört eredményez, bebizonyosodott: valójában negatív kapcsolat van a mértéktelen internethasználat és a tanulási motiváció között.

A tanulmány szerint ugyanis azok a hallgatók, akik túl sok időt töltöttek a kütyükkel kimutathatóan nehezebben boldogultak a feladataik eredményes megszervezésével, illetve az elvárásoknak való megfeleléssel. Mindezek eredményeképpen ráadásul sokkal jobban aggódtak a közelgő tesztek miatt, és egyre inkább elszeparálódtak társaiktól.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

sciencedaily.com

képek: pixabay.com

2017 Kidsnews | All rights reserved