Keszthelyi Vivien lételeme az adrenalin – 13 évesen szeretett bele az autósportba


Gajdos Marcell (17éves) - 7 hónapja

Keszthelyi Vivien 19 évesen nemzetközi kategóriákban versenyez, a nők motorsportbeli érvényesüléséért küzd és az UNICEF bajnoka. Lételeme az adrenalin, jóformán minden idejét felemészti a munkája, mégis nehezen képzelné el az életét a versenyzés nélkül.  

Tizenhárom. Ennyi idős volt, amikor első túraautó-versenyén dobogóra állhatott a Hungaroringen, ahonnan már nem volt visszaút.

Azóta évente lépdelt egyre magasabb sorozatokba, 2019-re pedig a formaautózás került terítékre. De honnan ered ez a lányok körében szokatlan szenvedély?

Azonban ahhoz, hogy nemzetközi kategóriában korengedménnyel elindulhasson, komoly hazai eredményekre, szakértői vizsgálatokra és az Autosport szövettség engedélyére is szükség volt.

„Amikor életemben először láttam autóversenyt testközelből, még nézőként is egyből felpezsdült bennem az adrenalin. A közeli csaták, a milliméterre kimért kanyarok, az ütközések… Teljesen átjárt az izgalom. Már akkor mondtam a szüleimnek, hogy mit csinálnék másképp, egyes szituációkat én hogyan oldanék meg. A szüleim eleinte féltettek a versenyzéstől, de ismertek, és tudták, ha valamit a fejembe veszek, akkor azt végig viszem.”

Mindezek birtokában szabad út nyílt a rendkívül fiatal, de még annál is tehetségesebb Keszthelyi Vivien előtt, melyet a következő két évben tapasztalattal, elismerésekkel, és kupákkal kövezett ki. Ekkor egy nem várt levél lendíttette előre a karrierét. A feladó az Audi Sport Racing Academy volt. Hogy számított-e ilyen mértékű támogatásra? A legkevésbé sem.

„A kezdetekkor gondolni sem mertem volna rá, hogy magyarként valamikor is gyári kötődésű pilóta lehetek. Egy óriási álmom vált valóra, hihetetlen, hogy sikerült eljutnom az Audi Sport akadémiájára, ahol profi szakemberektől, versenyzőktől tanulhattam, ami rendkívül sokat segített a fejlődésemben. A versenyakadémián eltöltött évek az egész karrieremet meghatározták.”

Minden új munkahelyen ki kell vívni a kollégák tiszteletét, legyen az ember géplakatos, banki tanácsadó, vagy autóversenyző. A pályán ennek kiváló módja a rizikós helyzetek higgadt, bátor (de felesleges kockázatot nem vállaló), de mindenképpen profi és sikeres megoldása.

Egy szép előzés bemutatása, vagy a hosszú körökön át való fáradhatatlan védekezés. Idővel a versenytársak már tudni fogják, mire számíthatnak és jó esetben kialakul egy kölcsönös bizalom. Ez a kölcsönös bizalom egyaránt feltétele a baráti kapcsolatok kialakulásának és annak is, hogy mindenki saját lábán szálljon ki a versenyautóból.

Míg a túraautók utcai autók átalakított (tuningolt) változatai, a formaautókat egyedileg tervezik magasabb teljesítményre. Az ilyen autók főleg a nagyobb sebesség miatt veszélyesebbek is kasztnis társaiknál, viszont a szamárlétrán elkerülhetetlenek egy profi versenyző számára.

Vivien és családja a pályafutása kezdetén megegyeztek: amíg nem válnak a formaautók biztonságosabbá, marad a túraautóknál.

Amikor azonban szinte egyszerre bevezették a Halo nevű biztonsági rendszert (a formaautókon a pilóta feje fölé épített nagy teherbírású „bukócső”, mely a borulások és nagyobb törmelék ellen védi a versenyző fejét) és útjára indult a W Series, a kizárólag nőknek szóló Forma 3-as sorozat, úgy érezték itt az ideje a továbblépésnek. Habár az állandó mezőnybe nem került be, hat futamból ötön rajthoz állt. És hogy nagy volt-e a verseny? Az nem kifejezés.

„A W Seriesbe a világ legjobb női pilótáit válogatták be több száz jelentkező közül, egy hosszú, több fordulós kiválasztási folyamat során. Mindenki, aki a sorozat 20 pilótája közé került, megállta már korábban a helyét a férfi mezőnyben, és sokan komoly autóversenyzői, formaautós tapasztalattal rendelkeztek. Én a Formula kategóriában előtte csak az Ázsiai F3-as bajnokságban versenyeztem férfiak ellen, így a mezőny egyik legfiatalabb tagjaként, kevés tapasztalattal, hatalmas kihívás volt minden verseny, amelyen részt vettem.”

Az interjú következő részéből kiderül, miből állnak Vivien napjai, hogyan tud elég időt tölteni a szeretteivel, milyen lemondásokkal jár ez a pálya, hogyan értelmezi a sikert, és egy különleges utasra is fény derül.  

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.




2017 Kidsnews | All rights reserved