A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolában


kidsnews (127éves) - 7 hónapja

A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolai teszteken – állapította meg egy nagyszabású új tanulmány.

Az Oxford Review of Education című folyóiratban publikált kutatást a Malagai Egyetem és a University College London (UCL) tudósai vezették. Elemzésük szerint az iskolán kívüli olvasmányok közvetlen hatással vannak a gyerekek iskolai teljesítményére.

Egy jó könyv jobban fejleszti az olvasási készséget, mint bármilyen más típusú olvasnivaló.

A tanulmányhoz az Andalúziai Oktatási Felmérő Hivatal adatbázisát használták fel. Azokat a kérdőíveket elemezték, amelyeket több mint 43 ezer spanyol tanuló 2008-2009-ben töltött ki 10 és 11 éves kora között, aztán ismételten 13 és 14 éves kora között 2011-2012-ben. A vizsgálatból kiderült, hogy azok a diákok, akik naponta olvastak könyvet, annyival jobb eredményeket értek el az iskolai teszteken, ami plusz háromhavi középiskolai tanulmányi előmenetellel volt egyenértékű.

Mindeddig csak néhány tanulmány foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy a gyerekek olvasmányai mennyire befolyásolják iskolai teljesítményüket. Az új kutatás azt próbálta megállapítani, hogy van-e kapcsolat az olvasás- és matematikateljesítmény, valamint a gyerekek szabadidős olvasmányai, illetve az olvasással töltött idő között.

Az újságok, képregények vagy magazinok rendszeres olvasása nem járt hasonlóan pozitív hatással a kutatók eredményei szerint, a novellaolvasás pedig csak nagyon csekély előnyt hozott. A kutatás megállapításai fontos jelzést küldhetnek a szülőknek, tanároknak és a politikusoknak. A nemzetközi kutatócsoport azt ajánlja a fiataloknak, hogy az olvasással töltött idejüket szenteljék a könyveknek.

John Jerrim, az UCL kutatója, a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy 11 és 14 éves koruk között óriási fejlődésen mennek át a gyerekek. A háromhavi előny, amelyre az olvasással szert tehetnek, nem tűnhet soknak, de ez a vizsgált három középiskolai évnek a tíz százaléka. A kutató szerint az olyan olvasnivalók, amelyek nem olyan lebilincselőek és összetettek, mint egy jó könyv, nem nyújtanak előnyt a kognitív fejlődésben. Ez különösen a gyengébb tanulóknál érdekes, akiknél minden járulékos segítség fontos lehet.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.   



Forrás:

MTI

képek: pixabay.com

2017 Kidsnews | All rights reserved