Lezárták a vitát: zöldebb a villanyautó a hagyományosnál


kidsnews (127éves) - 6 hónapja

Mióta az első elektromos autók megjelentek a közutakon zajlik a vita arról, hogy vajon használ vagy árt a klímának a jelenlétük. Egy friss kutatás szerint azonban megalapozatlanok azok a félelmek amelyek szerint az elektromos autók használata összességében növelné a karbonkibocsátást.

A nijmegeni Radboud Egyetemnek az exeteri és a cambridge-i egyetemmel közös kutatása cáfolja azokat a médiában újra és újra megjelenő vélekedéseket, amelyek szerint a villanyautók gyártását és üzemanyaguk, a villamosáram fosszilis tüzelőanyagokból való előállítását is figyelembe véve talán nem is kisebb az elektromos autók környezetszennyezése, mint a hagyományos gépkocsiké.

A villanyautók gyártása és használata összességében még akkor is kevesebb karbonkibocsátással jár, ha üzemanyaguk jelentős részét fosszilis energiahordozókból állítják elő

– olvasható a hollandiai Radboud Egyetem kedden publikált közleményében. 

Tavaly Európában a tisztán elektromos (BEV) és konnektoros hibrid (PHEV) modellek értékesítése 46 százalékkal nőtt. Magyarországon pedig 1833 teljesen elektromos autó került forgalomba.

A világ 95 százalékán már a jelenlegi körülmények között is előnyösebb a klímára nézve az elektromos autók használata, mint a benzineseké. Az öt százalék kivételt olyan helyek képezik, mint Lengyelország, ahol a megtermelt áram többsége széntüzelésű erőművekből származik. Olyan országokban, mint Svédország vagy Franciaország, ahol megújuló energiaforrásokból vagy atomerőművekből származik a villamosáram többsége, egy-egy elektromos autó szennyezőanyag-kibocsátása teljes élettartama alatt akár 70 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos autóké, Nagy-Britanniában ez az adat 30 százalék.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

MTI, villanyautosok.hu

képek: pixabay.com

2017 Kidsnews | All rights reserved