Úgy tűnik az evolúció eredménye az új koronavírus

kidsnews (127éves) - 6 hónapja

Bár nagyon népszerűek lettek a járvánnyal kapcsolatos összeesküvés elméletek az elmúlt időszakban, egy friss tanulmány szerint a Covid-19-járványt okozó új koronavírus természetes evolúció eredménye.

A Nature Medicine aktuális számában megjelent kutatás során az új koronavírus és a vele rokon vírusok géntérképéről nyilvánosan rendelkezésre álló adatokat elemezték – számolt be róla a ScienceDaily.com tudományos-ismeretterjesztő portál.

“Összehasonlítva az ismert koronavírustörzsek genomját, biztonsággal megállapíthatjuk, hogy az új koronavírus természetes folyamatok eredménye”

– mondta Kristian Andersen, a Scripps Kutatóintézet immunológusa, virológusa, a tanulmány egyik szerzője.

A szakemberek a vírus több olyan jellegzetességére összpontosítottak az elemzésben, amelyek az eredetéről árulkodnak. Ilyen például a felszínéről kiálló fehérjetüske, amellyel megragadja az emberi vagy állati sejteket és beléjük hatol.

Ez egyébként annyira hatékonyan volt képes csatlakozni az emberi sejtekhez, hogy a tudósok arra jutottak, hogy a természetes szelekció eredményezte a létrejöttét és nem lehet genetikai tervezés.

A megállapításokat helyességét alátámasztotta a vírus “gerince” is, vagyis annak teljes molekuláris szerkezete. Ha ugyanis valaki megpróbált volna új koronavírus-kórokozót szerkeszteni, akkor egy már ismert, betegséget okozó gerincéből indult volna ki. Ezzel szemben a kutatók az találták, hogy az új koronavírus gerince lényegesen eltér a már ismert koronavírusokétól, és leginkább a denevérekben és tobzoskákban található rokon vírusokhoz hasonlít.

“A vírus két fontos jellemzője, a tüske RBD-jének mutációi és a gerince kizárja, hogy laboratóriumi manipulációból származhatna az új koronavírus”