Megoldható volt a matematika írásbeli is


kidsnews (127éves) - 5 hónapja

Megoldhatónak nevezték, összességében nem találták nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségi feladatsorát a megkérdezett igazgatók, szaktanárok és diákok. Az érettségi első részében gráfok, függvények, kördiagramok és a módusz-, illetve mediánszámítás is szerepelt a feladatok között az Eduline oktatási portál információi szerint. A diákok emellett kaptak feladatot a háromszögekről és a mértani sorozatokról is. A második részben valószínűség- és százalékszámítás, egyenletek és függvények is voltak. A szöveges feladatok egyike például az olimpiai játékokkal foglalkozik, de volt olyan is, amely a sétálóutcák lekövezésével.

A győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója korrektnek és megoldhatónak nevezte a középszintű feladatsort. Horváth Péter szerint a feladatok a középiskolai tananyagot átfogóan tükrözték, “nem állították különösebben nehéz kihívás elé a diákokat”.

MTI/Komka Péter

Nagy Judit, a soproni Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese azt mondta az emelt szintű feladatsorról, hogy megfelelt az elvártaknak, minden témakört felölelt, “aki emelt szintűre készült, az erre készült”. Hozzátette, hogy az első részben a megszokott feladatok szerepeltek, de a második, összetettebb és nagyobb szövegértés igénylő feladatrész sem volt nehezebb, mint a korábbi években.

Az MTI által Sopronban megkérdezett diákok többsége is az intézményvezetők szavait erősítette meg, azt mondták, nem volt meglepetés a feladatok között, sem közép-, sem emelt szinten.

A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium érettségizői összességében nem találtak nehéznek a keddi matematika írásbeli érettségit, a tételsorban viszont akadt néhány nehezebb feladat is – számolt be a diákok tapasztalatairól Torda István Tamásné Nagy Ildikó igazgató. Elmondta, a vizsgázók többségének nem okozott gondot a feladatok megoldása, hiányérzetük mindössze azért volt, mert a vizsga után nem beszélhették meg egymással a tételsorokat.

MTI/Balázs Attila

Hunya Balázs, a Siófoki Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája matematikatanára a középszintű érettségiről azt mondta:

normális, hálás, “egész jó feladatsort sikerült alkotni”,

amelyet a jó jegy elérésére törekvő vizsgázók és azok is kedvezően fogadhattak, akik arra törekedtek, hogy “átmenjenek”. A feladatsorban típuspéldák vannak, amelyekre nagy hangsúlyt helyeztek a négy év alatt – fogalmazott.

Füstösné Ábrahám Judit, a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium igazgatója arról tájékoztatott, hogy

szaktanári vélemény alapján “írható” volt a dolgozat, az egész egyszerűektől a bonyolultabbakig mindenféle feladat volt benne.

A matematikához jobban értő diákok “megfelelőnek” értékelték a feladatsort, a gyengébb képességűek nehéznek találták, egy végzős tanuló ugyanakkor rámutatott, hogy mindegyik feladattípussal találkoztak a négy év során, a megoldáshoz elég volt a rendelkezésre álló idő.

MTI/Balázs Attila

A gyulai Erkel Ferenc Gimnázium igazgatója, Zámori Ida szaktanári vélemény alapján úgy értékelte a középszintű feladatsort:

az előző évinél könnyebb, gyakorlati problémákkal foglalkozó, sokkal inkább “gyerekbarát” volt, pontos megfogalmazásával segítette a diákokat, könnyen megszerezhető részpontok gyűjtésére adott lehetőséget és jól követte a tantervi követelményeket.

Elmondta, 98-an vizsgáztak kedden, több diák jó eredményre számít, az egyik végzős legalább 80 százalékosra értékelte teljesítményét.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

MTI

2017 Kidsnews | All rights reserved