Július 3. – 1938-ban felállítják a gőzmozdonyok sebességi rekordját


kidsnews (127éves) - 3 hónapja

82 évvel ezelőtt Joseph Duddington mozdonyvezető és Thomas Bray fűtő beírta nevét a közlekedés történelmébe, amikor a Mallard (Vadkacsa) elnevezésű A4-sorozatú gőzmozdonnyal 202,6 kilométer per órás sebességet ért el az angliai East Coast Mainline-on.

A nemzetek közti technikai versengés századában a brit földön is egymásnak feszültek az új iparágak feltörekvő vállalatai, hogy minél nagyobb piacra és így biztosabb jövőre tegyenek szert. A közlekedést pedig születésétől fogva kísérte a rekordok hajszolása, nem volt ez másként a vasútnál sem.

Ekkortájt a brit kötöttpályás közlekedést két nagy rivális uralta: a keleti parton a London and North Eastern Railway, a nyugati fővonalon a London, Midland and Scottish Railway (LMS) társaság volt a meghatározó. Mérnökeik mindent megtettek, hogy valamiben a legjobb, legerősebb, leghosszabb, legnehezebb vagy a leggyorsabb legyen az ő vonatuk ill. vasúttársaságuk.

A korszak megkoronázása és a gőzvontatás fejlődésének csúcspontja is egyben az 1938. július 3-án beállított, azóta is érvényben lévő sebességi rekord, amelyet a hét kocsiból álló szerelvénnyel a Stoke Bank lejtőn, Little Bytham és Essendine között értek el a London, Midland and Scottish Railway (LMS) társaság szakemberei.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

regionalbahn.hu

2017 Kidsnews | All rights reserved