Boltkórosok etikettje, avagy hogyan őrizd meg a türelmedet a karácsonyi bevásárlásod alatt


Kermit (17éves) - 7 napja

A budai várat ostromló seregre hasonlító karácsonyi vásárló had az esetek többségében furakodik, tolakodik, hogy aztán a pulthoz érve hirtelen ráérőssé válik és kényelmesen válogat. Számos filmest is megihlető tumultus jelenetek játszódnak le a fogasok között, a próbafülkék előtt egyszóval bárhol az üzletekben, hogy a türelmüket vesztett eladók sokszor indokolatlanul durván válaszolnak a vevők egyre kétségbeesettebb kérdéseire. Az őrület közepén a legjobb, ha mi megőrizzük a türelmünket, azt hogy ezt hogyan is tudjuk megtenni Kibédi Varga Katalin, etikett szakértő válaszolta meg nekünk.

Utolsó akciós termékekért agresszív versengés ebben az időszakban egyre többször kapcsolja a szerzési ösztönt feljebbi szintre, mint a jómodor. Hogyan kezeljük az agresszív vásárló társainkat? 

Ne vegyük a lelkünkre a gorombaságot, lehet, hogy a másik embernek csak rossz napja van.

Mérlegeljük a helyzetet: valóban megéri a történtek miatt felbosszantani magunkat, vagy csak az időnket, energiánkat vesztegetjük? Maradjunk továbbra is kedvesek

 A goromba ember számára is erős jelzés, ha valaki továbbra is udvarias. Éreztessük vele, hogy a negatív hozzáállása nincs ránk hatással. Használjuk a „köszönöm” és a „kérem” szavakat! Nem is gondolnánk, hogy milyen nagy hatással tudnak lenni másokra ezek a varázsszavak. Egy példa:

„Elnézést, lehet, hogy nem vette észre, de én már ön előtt álltam.”

Előre illik-e engedni a kismamákat, kisgyerekeseket?

Mindenképpen és, ha a mi kosarunk tele van, viszont a mögöttünk álló csak egy pár zoknit tartogat a kezében, udvarias gesztus, ha előreengedjük.

Mekkora távolságot illik tartani a sorban?

A járványügyi helyzetre való tekintettel tartsuk be a másfél méter távolságot, de egyébként sem illik a másik személyes zónájába belépni.

Hogyan hívhatjuk fel magunkra a bolti eladó figyelmét? Hogyan lehet tőle segítséget kérni, például egy mérethiány miatt?

Amennyiben az eladó a közelünkben tartózkodik és nem egy másik vevővel foglakozik éppen, intsünk felé, vagy menjünk oda hozzá. Ha mással foglalkozik várjuk meg amíg befejezik a beszélgetést.

Semmiképpen se kiabáljunk vagy használjunk széles gesztusokat. Feltétlenül köszönjük meg az eladó segítségét.

Lehet -e stílusbéli tanácsokat is kérni az eladóktól? Esetleg ajánlást? Ha igen hogyan?

Köszönjünk, majd udvariasan kérdezzük meg, hogy van-e ideje segíteni, mert nem tudjuk eldönteni, hogy például melyik méretet válasszuk vagy, hogy egyáltalán jól-e nekünk a kiválasztott ruhadarab.

Legyél mindig udvarias az eladóval, előfordulhat, hogy mogorván, kelletlenül viselkedik, de ez ne zavarjon, soha nem tudhatod, hogy éppen miért van rossz napja.

Próbafülke mennyi ruhát illik bevinni? Mennyi ideig illik foglalni? Kihelyezett pihenő székek az üzletekben? Illik ráülni, és ha igen mennyi ideig lehet azt használni?

A legtöbb üzletben ellenőrzik, hogy hány darabot viszünk be a fülkébe. Amennyiben nincs ilyen jellegű korlátozás, akkor se vigyünk be 6-7 darabnál többet, pont azért, hogy ne foglaljuk le sokáig.

A pihenőszéken bármeddig üldögélhetünk de, ha észrevesszük, hogy valaki régóta álldogál, vár, ajánljuk fel a helyünket.

Lehet-e az üzletekben kérni, hogy tegyék félre a kiszemelt darabot egy órára vagy kettőre amíg körbe nézünk más üzletekben is?

Nyugodtan! Meg kell kérdezni, hogy mennyi ideig teszik félre, általában 24 óra.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



2017 Kidsnews | All rights reserved