Az influencer világ, és ami mögötte van – Itt a Fake Famous


Kovács Barna (19éves) - 8 hónapja

Napjainkban egyre gyakrabban hallani az influencer szót, rengeteg fiatal él abból, hogy híres, és különböző termékeket mutogat a rajongóinak. Persze a reklám önmagában nem ördögtől való dolog, hiszen segít abban, hogy valaki tartalomgyártásból tudjon megélni, de az elszomorító, ha a tartalom helyét elveszik a reklámok és a kattintásvadász posztok. A Fake Famous című film ebbe a világba kínál betekintést.

A Nick Bilton újságíró által rendezett dokumentumfilm lényege, hogy kiválasztanak rengeteg jelentkező közül három átlagos fiatalt, akik híresek szeretnének lenni, és teljesítik ezt a kívánságukat.

Az influencerek által gyakran alkalmazott praktikák segítségével aránylag rövid idő alatt rengeteg követőt szereznek nekik, ami persze magával hozza a különböző cégeket is, akik megjelenésért cserébe termékekkel halmozzák ez az újdonsült tartalomgyártókat. A siker nincs ingyen, minden taktikát be kell vetni a gyors követőszám növelés érdekében:

profi fotósok által elkészített nem valós élményen alapuló képek, vásárolt követők, álnyaralás, magánrepülőnek tűnő háttér. A három szerencsés közül végül ketten nem vállaltak mindent a sikerért, de egyikük igen, és ennek meg is lett a gyümölcse: ma több mint 350 ezer Instagramm követője van. Persze ki tudja, hogy ebből mennyi valódi …

A társadalmi kísérleten alapuló film érdekes, és kétségkívül hatással tud lenni a nézőre, de én semmiképpen nem nevezném tökéletesnek. Biztos, hogy olyan fekete-fehér a világ, mint ahogyan azt a film bemutatja?

Szerintem az influencereket is egy skálán lehet elhelyezni, aminek az egyik végén kétségkívül a film által bemutatott kör van, de a másik végén ott vannak azok a tartalomgyártók, akik társadalmi ügyek mentén posztolnak, és nem az emberek becsapása és minél több szponzoráció megszerzése a céljuk. És persze a kettő között is vannak sokan, sőt: itt vannak a legtöbben.

Tetszik a társadalmi kísérlet, ami mentén elkészült a film, tetszik, hogy nem vágták ki azt a két szereplőt, akik végül nem vállaltak el mindent annak érdekében, hogy sok követőjük legyen, és tetszik, hogy szakértőket is megszólaltattak.

Viszont nem lett eléggé hangsúlyozva a különbség aközött, hogy valaki a teljesítménye miatt híres (és persze ezt némiképp pénzzé is teszi), vagy valaki híres akar lenni, mert vágyik a sikerre és a pénzre.

Előbbi egy teljesen normális dolog, utóbbi viszont felvet morális aggályokat. Persze volt utalás a filmben erre a problémára az elején, hiszen kifejezetten hangsúlyozták, hogy olyan személyeket választanak, akik teljesen átlagosak, és nincs mivel kitűnniük, de lehetett volna ezt a különbséget jobban hangsúlyozni.

Összességében érdemes rászánni a filmre másfél órát, én élveztem, de okozott a fent említett okok miatt némi feszültséget bennem.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



2017 Kidsnews | All rights reserved