A Forma-1 Portugál Nagydíjon debütál Keszthelyi Vivien


kidsnews (127éves) - 3 hónapja

Kedden délelőtt a Team Motopark Forma-3-as csapata hivatalosan bejelentette, hogy Keszthelyi Vivien a 2021-es szezonban náluk folytatja pályafutását az Euroformula Openben. Az istálló kiemelte, a bejelentésre a végrehajtott teszteket követően, az eredmények és hiányosságok kiértékelése után került sor. A sorozat, amely júliusban a Hungaroringre is ellátogat, a tervek szerint 9 helyszínen, 27 futamból áll majd.

A még mindig rendkívül fiatal Keszthelyi Vivien öt évet töltött el a túraautó kategóriában, ezalatt három bajnoki címet szerzett. 2019-ben formaautóra váltott, és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített F3 ázsiai bajnokságban, majd a médiában csak női Forma-1-ként emlegetett W Seriesben bontogatta szárnyait a kategóriában. Most, Magyarországról elsőként a Team Motoparknál, az Euroformula Open sorozatban kezdi meg pályafutásának következő jelentős lépcsőfokát a csúcskategória felé vezető úton, az FIA hatályos szabályainak megfelelően.

Az első magyar szuperlicenc-pontok nyomában az Euroformula Open sorozatban

Keszthelyi a 2021-es szezonban immáron a világ azon kevés női autóversenyzője egyikeként kezdheti meg a felkészülést, akik a Formula kategóriában, férfiak között versenyezve szuperlicenc-pontokat szerezhetnek.

Ez komoly kihívást jelent, hiszen a pontrendszer bevezetése óta nem sok pilótahölgynek sikerült, sőt a legtehetségesebb férfi versenyzőknek is rendkívül nehéz feladat, Magyarországról indulva pedig még senkinek sem jött össze ebben a kategóriában.

Ahhoz, hogy ő legyen a kategóriában az első magyar autóversenyző, aki szuperlicenc-pontot szerez, Keszthelyinek a tehetségen, a felkészültségen és a szerencsén kívül még sok tényezőre szüksége lesz, többek közt a csapatára és a támogatóira is számítania kell. Mindenesetre az autósportban felbecsülhetetlen értékűnek számító pontok eléréséhez a Forma-3-as sorozatban való indulással újabb mérföldkőhöz érkezett.

Keszthelyi reméli, hogy az elmúlt hetekben nyújtott teljesítménye igazolta, megérte a Team Motoparknak lehetőséget biztosítani a teszteken:

A legjobb módszer az, ha a pályán »beszélek«. Ez egy teljesítményalapú iparág, és remélem, az eddig látottak megszilárdították a rólam alkotott véleményt. Ez egy újabb lépcsőfok a pályafutásom során, de a munka neheze csak ezután kezdődik.

Túl az egyéni karrieren

Nagyon örülök, hogy a csapatunkban üdvözölhetem Vivient az Euroformula Open 2021-es szezonjában. Hosszú múltra tekintünk vissza, remek eredményeket produkáltunk, és alig várjuk, hogy ezt Viviennel is folytathassuk. Nagyon jó teszteket hajtottunk végre vele 2020 telén, és bízunk benne, hogy mindenben támogatni tudjuk, ami szükséges ahhoz, hogy nyilvánvaló tehetsége jó eredményekkel párosuljon a Forma-3-ban. Arról nem szabad megfeledkezni, hogy Viviennek az elmúlt szezonokban hiányzott a folyamatos pályán töltött idő, ezért időt kell adni neki ennek a pótlására és arra, hogy elkapja a fonalat a 2021-es szezonban” – mondta Timo Rumpfkeil, a Team Motopark csapatfőnöke

Rumpfkeil a bejelentés kapcsán arról is beszélt, hogy a pilótahölgy eddig elért eredményei bizonyítottan jó értékmérői a fiatal tehetségeknek. Kiemelte, hogy Keszthelyi a karrierje során a túraautó kategóriában rendkívül erősnek számító sorozatokban, egyforma autók között, kiegyenlített versenyhelyzetben tudott futamokat nyerni, dobogós helyezéseket elérni és stabilan teljesíteni.

Hozzátette, hisznek a magyar pilótában, és úgy gondolják, hogy a Formula kategóriában hosszabb távra tervezhetnek a jelenlegi fiatal versenyzőikkel.

Az ifjú pilóta a privát teszteken már vezethette az idei Forma-3-as autót, valamint a szerdán Spaban kezdődő első hivatalos kollektív teszten is beleülhet majd a Dallara 320-ba. A tavalyi évben debütáló modell a legújabb fejlesztésű autó a kategóriában, lényegesen nagyobb kanyarsebességre képes, mint a hasonló F3-as szériákban használatos korábbi verziók. A Forma-1 felé vezető úton haladva a csapat, az autó – melynek motorját az Volkswagen cégcsoport gyártja –, valamint a Forma-3-as sorozatok között is kiemelkedő mennyiségűnek számító időmérők és futamok száma miatt döntött Keszthelyi menedzsmentje a pilóta további fejlődése szempontjából az Euroformula Open mellett.

Európában a sorozat egyedüliként használja az új fejlesztésű technikát.

A megnövekedett kanyarsebesség miatt a G-erők és az autó vezethetősége is nagyobb fizikai felkészültséget igényel, így a szezon végére a magyar versenyző felkészültségben vélhetően a lehető legközelebb áll majd a következő lépcsőfokként megcélzott F2-es versenyautóhoz.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

VRS Sport Group

2017 Kidsnews | All rights reserved