6 motivációgyilkos szokás


Remi (18éves) - 3 hónapja

 Demotiváltnak érzed magad? Nem tudod rávenni magad, hogy ellásd a feladataidat? Ha hiszed, ha nem, ez mindenkivel előfordul. Jellemzően akkor érzünk így, mikor az életünk nem mozdul semmilyen irányba, vagy akkor, ha lassan, fokozatosan haladunk a célunk felé. A motiváció sok dologtól függ, azonban vannak szokások, melyeknek hatására könnyen demotiváltak leszünk.

Egyből a sikerhez ugranál, kihagyva a folyamatot

Milyen gyakran képzeled, hogy már elérted a céljaid, s a sikerben fürdőzöl? Előfordul, hogy átlépsz fontos dolgokat a gyorsabb haladás érdekében? Ha kihagyod a fejlődés folyamatát, az valószínűleg csak még feszültebbé tesz, mert nem látod eredményét a befektetett energiának. Természetesen, az alapok hiánya a tökéletes recept a bukáshoz. Elkezdheted úgy érezni, hogy a cél, amit kitűztél, elérhetetlen, ez pedig ahhoz vezethet, hogy elveszíted a hited önmagadban.

A biztos alapok lefektetése, nagyban segít majd felkészülni az előtted álló útra.

Tökéletes akarsz lenni

Olyasvalaki vagy, aki mindig a tökéletességre törekszik? A tökéletesség üldözése az egyik leggyorsabb út a motiváció elvesztéséhez. Ezen vágy könnyen azzá alakulhat, hogy semmibe nem akarsz belevágni. Már az első lépésektől azt várni, hogy tökéletesek legyenek, aztán csalódni, igen demotiváló lehet. Ha egy nyers vázlattal kezdesz, amit addig fejlesztesz, míg elégedett nem leszel az eredménnyel, sokkal célravezetőbb.

Másokhoz hasonlítod magad

Milyen gyakran hasonlítod magad másokhoz? A szomszéd fűje zöldebbnek tűnik? A saját sikereidet másokéhoz mérni félrevezető lehet, amitől elveszítheted a motivációdat. A rengeteg lépésre és erőfeszítésre gondolsz, amit egy adott dologba fektettél, miközben úgy tűnik, mások sokkal könnyebben eljutnak ugyanazon célhoz. Ez elégedetlenséget ébreszthet benned, ettől pedig elkezdhetsz csak az érzelmeidre fókuszálni és szem elől tévesztheted a célt. Mentorként tekinteni valakire, aki már sikeres abban, amiben te is szeretnél az lenni, nagyon hasznos lehet, amennyiben

észben tartod, hogy a saját tempódban, a saját utadon kell járnod.

Elterelődik a figyelmed és halogatod a dolgokat

Milyen gyakran teszed félre, amit csinálsz, csak hogy görgethess valamelyik közösségi oldalon? Abban a korban, amikor bármerre nézünk, szembe találjuk magunkat valamivel, ami elvonhatja a figyelmünk, nehéz koncentrálni. Úgy érzed, állandóan lefoglal valami, ezért elkezded halogatni a fontos teendőidet. A figyelemelterelő tényezők szinte elkerülhetetlenek, ezért is fontos, hogy tarts szünetet. Magadnak kell kitapasztalnod, hogy mikor a legjobb beiktatni ezeket a szüneteket. Ha olyan időbeosztást alakítasz ki, ami nem annyira szigorú, ami hagy időt fellélegezni, az segít a felfrissülésben, így mikor visszatérsz a feladatodhoz, jobban tudsz koncentrálni.

Nincs terved

El akarsz érni valamit, de nem tudod, hogy hol kezd? Van egy célod, de nincs ötleted, miként juthatsz el odáig? A tervnélküliség az egyik legnagyobb motivációgyilkos.

Azonban, ha nincs terved, az nem azt jelenti, hogy fel kell adnod a célt. Segíthet, ha először apróbb elérnivalókat tűzöl ki magad elé, amikről úgy gondolod, közelebb visznek a célodhoz. Ha sikerrel teljesíted ezeket nő az önbizalmad és a motivációd.

Mikor csak a cél lebeg a szemed előtt, nem az odavezető út, az elhomályosíthatja a látásod.

Elhanyagolod az egészséged

Milyen gyakran maradsz fent sokáig? Mennyire élvez prioritást az egészséged? Ha nem vagy a megfelelő egészségügyi állapotban, könnyen demotiválttá válhatsz. Ha a tested nem rendelkezik a szükséges mennyiségű energiával a feladataid ellátásához, hogy is tudnál lépéseket tenni a céljaid felé? Úgy érzed, megvan a megfelelő gondolkodásmód és szándék, de a tested nem képes teljesíteni. Előtérbe helyezni az egészséged, akár az étrended megváltoztatásával, akár a napi rutinod rendbe rázásával, nem csak a motivációdra lesz hatással, hanem az életed minden területén pozitív változást hoz.

Megtalálni a megfelelő motivációt mindenkinél más folyamat. Normális, hogy néha takarékon teljesítesz. A lényeg, hogy ne add fel a kitűzött célt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és az Instagram-on! Elérsz minket a  Twitter-en és most már a YouTube-on is.



Forrás:

Psych2go

2017 Kidsnews | All rights reserved